شناسه خبر:18296
1398/12/19 09:46:58

سپهرغرب، گروه خبر: پویش مجازی درخت‌کاری هم‌زمان با آغاز هفته منابع طبیعی به مدت یک هفته در مدارس با نیازهای ویژه استان کردستان آغاز شد.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی کردستان شنبه گذشته با تأکید بر اهمیت آموزش درخت‌کاری به دانش‌آموزان به‌عنوان پشتوانه‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی، اظهار کرد: کارگاه آموزش مجازی درخت‌کاری در راستای استمرار آموزش‌های فرهنگی و تربیتی به دانش‌آموزان به‌منظور تحقق شعار «آموزش تعطیل شدنی نیست»، در سطح استان از امروز برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه آغاز شده‌است.

خلیل رنجبر افزود: هم‌زمان با فرآیند آموزش مجازی به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه و با استفاده از توان و ظرفیت‌های موجود، این پویش با شرکت حدود 400 دانش‌آموز در 19 مدرسه مجازی و کانال ارتباطی برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان فواید گیاهان در جلوگیری از آلودگی هوا، اجزای گیاهان، نحوه کاشت، مواد مورد نیاز برای رشد گیاهان، آبیاری و نحوه مراقبت از آن‌ها، تأثیر گیاهان و درختان بر زندگی انسان‌ها و بهترین زمان کاشت گیاهان را در قالب تماشای فیلم، شعر، داستان‌سازی و رنگ‌آمیزی آموزش می‌بینند.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی کردستان با اشاره به اینکه مزایای استفاده از این روش آموزشی در حالت کلی کنار گذاشتن محدودیت‌ها و ایجاد شرایط و امکانات یکسان و عدالت آموزشی برای همه افراد است، یادآوری کرد: در این روش سطح آموزش و یادگیری تا حد زیادی قابل ارتقا و گسترش است.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان بهترین سرمایه انسانی برای آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه گسترش و نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از محیط زیست محسوب می‌شوند، به همین منظور در قالب این برنامه، دانش‌آموزان اهمیت توسعه و گسترش فضاهای سبز به‌عنوان یک وظیفه ملی را می‌آموزند.

در سال تحصیلی جاری حدود هشت هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه (استثنایی) در مدارس عادی و مراکز آموزشی ویژه استان مشغول به تحصیل هستند.

شناسه خبر 18296