شناسه خبر:18963
1399/1/7 08:37:29

سپهرغرب، گروه خبر: معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: با راه‌اندازی سامانه جدید 081110 نیازهای پلیسی افراد کم‌شنوا و سخت گویش مرتفع خواهد شد.

سرهنگ حمیدرضا سعیدزاده بیان کرد: با توجه به اعلام دستورالعمل‌های صادره از ناجا در زمینه راه‌اندازی سامانه امدادرسانی به افراد سخت گویش و کم شنوا، خوشبختانه با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های صورت گرفته این امکان در استان همدان فراهم شده است.

وی افزود: با اجرای طرح تجمیع خطوط مراکز 110 در استان و در راستای رویکرد هوشمندسازی ماموریت‌ها واقدامات پلیس جامعه محور، با تلاش‌های صورت گرفته، بستر زیرساختی خدمتی جدیداز مرکز فوریت‌های پلیسی 110در استان فراهم و با نصب نرم‌افزارهای مورد نیاز بر روی سامانه مذکور، برقراری ارتباط از طریق اپراتورهای همراه اول و ایرانسل فراهم شد.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان همدان درباره نحوه ارتباط با این سامانه گفت: این گونه از شهروندان می‌توانند متن نیاز پلیسی خود را از طریق گوشی تلفن همراه دارای سیم کارت‌های ایرانسل و همراه اول به شماره 081110پیامک و مطمئن باشند در اولین فرصت به آنان امدادرسانی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به 3000 تماس روزانه شهروندان با مرکز فوریتی پلیسی 110 استان گفت:این تماس‌ها به دو حوزه عملیاتی و ارشاد و راهنمایی تقسیم می‌شود.

سعیدزاده با اشاره به اینکه بیشترین تماس‌ها با مرکز پلیسی 110 مربوط به اعزام ماموران در صحنه‌های حوادث است، گفت:موضوعات این تماس‌ها بیشتر در حوزه‌های راهور وتصادفات،جرائم عمومی علیه افراد واموال،درگیری‌های فردی ومزاحمت‌ها است.

وی بیان کرد: در حوزه راهنمایی وارشاد نیز بیشترین تماس در موضوعات فضای مجازی، اختلافات ملکی و مالی، مشاوره قضایی و اختلافات خانوادگی است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان همدان در پایان گفت: برابر بررسی‌های صورت گرفته از مجموع کل تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 استان در حدود 36درصد از تماس‌های مردمی در حوزه تماس‌های عملیاتی و در حدود 64درصد از تماس‌های مردمی و شهروندان مربوط به تماس‌های راهنمایی و ارشاد است.

شناسه خبر 18963