شناسه خبر:20191
1399/2/5 18:27:38

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در نخستین جلسه کمیسیون ماده پنج طرح تفصیلی شهر همدان طی سال 99 از موافقت با تغییر و تبدیل کاربری بخشی از اراضی دولتی برای اختصاص به طرح ملی مسکن خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، داریوش حسینی بیان کرد: در این جلسه تولید مسکن برای گروه‌های مختلف درآمدی به‌ویژه گروه‌های کم‌درآمد و تأمین زمین مناسب برای این موضوع در دستور اقدام قرار گرفت و درنتیجه با تغییر و تبدیل کاربری بخشی از اراضی برای اختصاص به طرح ملی مسکن، موافقت شد.

وی یادآور شد: سرعت بخشیدن به روند اجرایی طرح تفصیلی ازجمله بازگشایی و تعریض معابر، تحقق‌پذیری کاربری‌های عمومی، اعمال ضوابط و مقررات ویژه طرح‌ها و هم‌زمان رسیدگی به مسائل شهروندان، از اولویت‌های این اداره کل است.

حسینی تصریح کرد: کمیسیون ماده پنج ضمن برگزاری جلسه بر حفظ حقوق تمامی شهروندان در راستای عدالت شهری در توزیع خدمات تأکید کرده و اولویت را در تصمیمات بر رعایت ضوابط و مقررات مصوب و احداث معابر و شبکه دسترسی مناسب مبتنی بر واقعیت‌های کنونی شهر قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه پیشبرد طرح اقدام ملی مسکن با توجه به ضرورت‌ها و نیازهای فعلی جامعه از اولویت‌های این اداره کل و حوزه شهرسازی است، اظهار کرد: در این راستا مکان‌یابی اراضی مناسب و واگذاری برای ساخت‌وسازها با سرعت و دقت درحال انجام است.

این مقام مسئول با اشاره به بررسی 15 پرونده دیگر در این جلسه، گفت: تعدادی از این پرونده‌ها درخصوص کمک به تکمیل، تعریض و جابه‌جایی معابر جهت تسهیل در رفت‌وآمد عمومی و حل مشکلات ترافیکی بود که با توجه به مسائل شهر و شهروندان، تصمیمات لازم گرفته شد.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: تأکید مدیران در کمیسیون بر توسعه و توزیع امکانات، دسترسی برابر برای همه شهروندان، اولویت و تأکید اقدام کمیسیون ماده پنج بر روی مسائل ضروری شهروندان و حرکت در چارچوب ضوابط و مقررات است.

شناسه خبر 20191