شناسه خبر:22250
1399/3/7 10:01:43

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه اعلام کرد: بنیاد مستضعفان چهار هزار و 500 واحد مسکونی را در قالب طرح اقدام ملی مسکن، در کرمانشاه خواهد ساخت.

هوشنگ بازوند روز گذشته افزود: بنیاد مستضعفان 50 هکتار زمین در استان کرمانشاه دارد که براساس توافق انجام شده این زمین‌ها را به‌منظور اجرای طرح اقدام ملی مسکن به ساخت واحدهای مسکونی و تجاری تغییر کاربری خواهیم داد.

وی افزود: بنیاد مستضعفان نیز متعهد شده است که چهار هزار و 500 واحد در راستای طرح اقدام ملی مسکن در این زمین‌ها بسازد.

به گفته استاندار کرمانشاه، پس از نهایی شدن توافق و امضای قرارداد با بنیاد مستضعفان، روند ساخت این واحدها در استان کرمانشاه آغاز خواهد شد.

بازوند اعلام کرد: تاکنون به‌منظور ساخت هفت‌هزار و 500 واحد مسکونی، در قالب طرح اقدام ملی مسکن، برنامه‌ریزی لازم انجام شده است و پیمانکاران مختلف پای کار آمده‌اند.

وی با بیان اینکه بیشترین واحدها تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، عمده واحدهای زیرمجموعه این طرح، در مرکز استان قرار دارد.

استاندار کرمانشاه بااشاره به اینکه براساس تصمیم شورای عالی مسکن و شهرسازی 340 هکتار به اراضی شهری کرمانشاه اضافه شد، اظهار کرد: این اراضی در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن، به شهر کرمانشاه اضافه شد و می‌تواند منجر به جهش تولید و رونق صنعت ساختمان در استان شود.

بازوند توضیح داد: علاوه‌بر این، 2 هزار و 500 واحد مسکن مهر بدون متقاضی در کرمانشاه وجود دارند که این واحدها نیز در قالب طرح اقدام ملی مسکن، به مردم واگذار خواهند شد.

وی در رابطه با تکمیل واحدهای مسکن مهر نیز گفت: تا پایان امسال به بهره‌برداری رسیدن پنج‌هزار واحد مسکن مهر دارای متقاضی پرونده مسکن مهر در استان کرمانشاه بسته می‌شود.

استاندار کرمانشاه افزود: موضوع رونق صنعت ساختمان در سال 99 به‌عنوان یک اولویت دنبال می‌شود. زیرا این صنعت می‌تواند، منجر به رونق چندین صنعت زیرمجموعه آن شود.

بازوند طرح اقدام ملی مسکن را فرصت مناسبی برای اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی در کرمانشاه دانست و گفت: 260 شغل مرتبط با صنعت ساختمان به‌صورت مستقیم ایجاد می‌شود که این آمار در مشاغل غیرمستقیم،‌ بسیار بیشتر است.

وی اعلام ‌کرد: برای افزایش مشارکت بخش خصوصی در طرح اقدام ملی مسکن می‌توانیم، زمین‌هایی که احتیاج به تغییر کاربری دارد، را نیز به کاربری مسکونی تغییر دهیم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به مشکلات ایجاد شده، برای اعطا تسهیلات در این طرح گفت: با پی‌گیری‌های بسیار توانستیم، موضوع سپرده اولیه برای اعطا تسهیلات در بانک‌ها را برداریم تا متقاضیان بتوانند با استفاده از ضمانت زمین و سازه خود، تسهیلات را دریافت کنند.

بازوند اظهار کرد: برای ساخت هر واحد مسکونی در بافت فرسوده شهر کرمانشاه، 160 میلیون تومان و در بافت فرسوده دیگر نقاط استان 140 میلیون تومان تسهیلات، پرداخت می‌شود.

وی افزود: این تسهیلات به واحدهایی داده می‌شود که در طرح اقدام ملی مسکن، نام‌نویسی کرده باشند.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: تسهیلات پرداختی برای هر واحد در طرح اقدام ملی مسکن، خارج از بافت فرسوده 100 میلیون تومان خواهد بود.

به‌ گفته بازوند، در طرح اقدام ملی مسکن برای تأمین زمین به‌صورت فروش اقساطی 99 ساله، به متقاضیان اقدام می‌شود.

وی با اشاره به دیگر امتیازات ارائه شده در طرح اقدام ملی مسکن گفت: هزینه صدور مجوزهای لازم برای ساخت‌وساز در این طرح، تخفیف 50 درصدی خواهند گرفت.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت، دارای 34 شهر و 2 هزار و 595 روستا است.

شناسه خبر 22250