شناسه خبر:23167
1399/3/21 23:24:07

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار دهلران گفت: اداره کل راه‌وشهرسازی استان پروژه‌های خود در این شهرستان را با جدیت پیگیری و زمینه تسریع در عملیات اجرایی آن‌ها را فراهم کند.

مجید عسگری روز گذشته در نشست شورای ترافیک دهلران با انتقاد از اداره کل راه‌وشهرسازی استان افزود: دهلران یکی از پرترددترین مسیرها در اربعین است. لذا توجه به راه‌های آن یک ضرورت است و آمار تصادفات در ایام اربعین نیز ضرورت موضوع را دوچندان می‌کند.

وی همچنین بر ضرورت توجه به جاده چم‌سرخ، مسکن مهر، پروژه مصلی، زندان و بازآفرینی بافت‌های شهری تأکید

و اظهار کرد: پیمانکاران بومی نیاز است در انجام تعهدات خود در حوزه راه‌وشهرسازی عمل کنند و متولیان در اسرع وقت این پیمانکاران را تعیین تکلیف کند در غیر این صورت از طریق قضایی موضوعات پیگیری خواهند شد.

فرماندار دهلران بر ضرورت پای کار آمدن پیمانکار در پروژه حذف پیچ‌های نصریان و نقاط حادثه‌خیز در این مسیر تأکید کرد و گفت: کارفرما در موضوع چهاربانده کردن مسیر دهلران پیمانکار را تعیین تکلیف کند، ضمن اینکه محور دهلران به مهران با توجه به حجم ترددها و به‌ویژه در ایام اربعین، نیازمند توجه ویژه است.

عسگری یادآوری کرد: نیاز است با جدیت و سرعت پیمانکاران بومی که در مناقصه 200 میلیارد ریال قرارداد روکش آسفالت راه‌های شهرستان مشارکت دارند، پای کار آمده و کار را به سرانجام برسانند.

وی خواستار نصب دوربین‌های کنترل سرعت در مسیرهای تردد شهرستان شد و آن را عاملی در جهت کاهش تصادفات دانست و افزود: پیگیری لازم برای فعال کردن چراغ راهنمایی و رانندگی در خیابان امام شهر دهلران انجام شود.

وی با اشاره به مشکلات جاده روستایی پتک به موسیان تأکید کرد: در اعتبارات سال جاری، مبلغی برای سامان‌دهی آن اختصاص خواهد یافت تا حاشیه ایمنی این مسیر افزایش یابد.

نحوه انتقال جسد متوفیان تصادفات توسط دستگاه‌های متولی و با دستور نیروی انتظامی، جلوگیری از پارک دوبل در سطح شهر دهلران، ارائه آمار تصادفات جاده‌ای توسط پزشکی قانونی به‌صورت ماهیانه و سامان‌دهی مسیر و تابلوهای روستاهای مسیر جاده‌های اصلی شهرستان به اندیمشک از دیگر موضوعات نشست شورای ترافیک دهلران است.

شهرستان مرزی و گرمسیری دهلران در 220 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد.

شناسه خبر 23167