شناسه خبر:24759
1399/4/21 00:26:55

 
 

مدیر امور آب‌وفاضلاب ثلاث باباجانی از نصب دستگاه الکترولیز نمک طعام در مخزن آب شرب شهر تازه‌آباد ثلاث باباجانی خبر داد و گفت: برای خرید این دستگاه، چهار میلیارد و 100 میلیون ریال هزینه شده است.

صباح کاکایی روز پنجشنبه گذشته افزود: در راستای تأمین آب شرب باکیفیت 6 هزار و 400 مشترک شهر تازه‌آباد و روستاهای قلقله، کانی‌بی‌خیره، کانی‌دانیال، زیارت تمرخان، گوگرد و تازه‌آباد این دستگاه خریداری و نصب شده است.

وی با اعلام اینکه این دستگاه در شبانه‌روز یک‌هزار لیتر محلول گندزدا تولید می‌کند، گفت: تضمین کیفیت بهداشتی آب شرب، بالا بردن ایمنی در کار، کاهش هزینه‌های بهره‌برداری و صرفه‌جویی اقتصادی از اهداف استفاده از این تکنولوژی در گندزدایی است.

او با اشاره به اینکه در این روش، هیپوکلریت سدیم تولید می‌شود که جایگزین روش پودر پرکلرین است، سرعت بالای گندزدایی، حذف طعم و بوی نامطبوع در آب و حذف بسیاری از میکروارگانیسم‌ها را از دیگر مزایای این دستگاه دانست.

مدیر امور آب‌وفاضلاب ثلاث باباجانی در ادامه افزود: این دستگاه با پیگیری‌های فرماندار ثلاث باباجانی و مساعدت‌های مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان خریداری و نصب شده است.

کاکایی رعایت مصرف بهینه آب از سوی مشترکین را با توجه به افزایش میزان مصرف خواستار شد.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 24759