شناسه خبر:27032
1399/5/28 01:48:08

سپهرغرب، گروه سلامت:محمد آزادجو، مداح اهل‌بیت علیهم‌السلام برای بسیاری از همدانی‌ها نام آشنایی است و با نوای جان‌سوز زیارت عاشورای او و ذکر مصیبت سیدالشهدا در مسجد مهدیه همدان یا حسینیه‌های دیگر شهر برای خامس آل عبا (ع)، گریسته‌اند؛ وی چندی پیش گرفتار بیماری کرونا شده بود که به فضل الهی و تلاش کادر درمان، بهبود یافت.

آزادجو در پاسخ برخی کژاندیشان که مردم را به حضور در مراسم محرم بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی دعوت می‌کنند، مطلبی نوشته است که در ادامه می‌خوانید:

سلام.

گویا خواست خدا بر آن بود که این بنده سراپا تقصیر، یک‌بار هم که شده طعم کرونا و کوئید 19 را بچشم؛ البته دعا می‌کنم مسلمان نشنود، کافر نبیند.

برخی‌ها بدنشان در مقابل این بیماری مقاومت می‌کند و از آن عبور چندروزه دارند؛ بعضی‌ها روزها و شاید به ماه هم کشیده شود تا از اسارت وحشتناک کرونا بیرون بیایند.

یک هفته در بیمارستان زیر اکسیژن، زیر سرم، روزی حداقل 50 آمپول در بازو، در شکم، در باسن، در آنژیوکت و غیره تزریق کردن؛ وقتی فشارت می‌شود 20، قندت می‌شود 300، اکسیژن خونت می‌شود 70 و پایین‌تر...

آن‌وقت مثل این است که هرروز زیر دیالیزم هستی و از یک رگت خون گرم خارج و از رگ دیگرت خون داغ را فرو می‌کنند.

باید آن نافهم احمق... نباشد و بداند کرونا یعنی چی؛ گویا که زیر دستگاه شیمی‌درمانی هستی، حتی توان نشستن و خوابیدن را نداری، یعنی آن احمق منبری که می‌گوید کرونا هم شده بگیر، اما مجلس امام حسین (ع) برو، جان مردم برایش مهم نیست؟ ای اُف بر شرفتان، ای اُف بر شعور بی‌شعورتان.

توی احمق از درد کرونایی چه می‌فهمی؟ مردک بی‌شرم، یک قلم داروی برخی کرونایی‌ها 90 میلیون تومان توی بازار آزاد تبادل می‌شود، این ‌را می‌فهمی؟ والله اگر بفهمی.

خب پولش مهم نیست، چون شما برای اداره زندگی‌ات بیل و کلنگ دستت نمی‌گیری، زیر آفتاب چمن هم آب نمی‌دهی، آجر روی سینه‌ات هم نمی‌کشی، تو اصلاً دردی نداری، درد را نمی‌فهمی...

پول دارو مهم نیست، کشوری که در تحریم است، اکثر داروهایش پیدا نمی‌شود؛ آقای منبری می‌فهمی دارو پیدا نمی‌شود یعنی چی؟

خواهش می‌کنم در تصور من را همراهی کنید...

گروهی از بیماران کرونایی کنارت درحال زجر کشیدن هستند، یک‌دفعه پرستار‌ها می‌ریزند دور بیماری، یکی اکسیژن می‌زند، یکی قلبش را سی‌پی‌آر می‌کند که گویا جناق سینه‌اش درحال شکستن است؛ منبری نفهم، تو شاهد نبودی، اما من بودم و دیدم که دیگر تمام شد.

یک ساعت بعد پشت اتاق من که رو به بیرون بود، خانواده‌ای یتیم و بی‌سرپرست شدند، زجه‌های خانواده‌ها، حالا آن‌ها نمی‌توانند جنازه‌ عزیزشان را تحویل بگیرند و حتی یک فاتحه و بزرگداشت برایش برگزار کنند...

آن آخوند گلو پاره می‌کند که من فلان و فلان و کرونا در امر آقا ابوالفضل (ع) است، مردم این‌ها را دارند می‌بینند، لمس می‌کنند، درباره‌ تو که دزد لباس پیغمبری و مایه ننگ روحانیت مترقی و مرجعیت آگاهی، چه قضاوتی خواهند کرد؟

از همه بدتر هزینه تغذیه و رژیم غذایی یک بیمار را می‌توانی درک کنی ای شبه‌آخوند؟ مردم در فقر و نداری دارند غرق می‌شوند، دست‌وپا می‌زنند...

تو لامصب درآمدت از کجاست که درد این مردم را نمی‌فهمی؟ این حرف‌ها یعنی چی؟ وبا آمد، بروید جمع شوید و مجلس بگیرید؛ کرونا آمد، مهم نیست بروید جمع شوید که کرونا تحت فرمان اهل‌بیت (ع) است.

خداوندا این‌ها از کدام قاره و سرزمینی آمده‌اند، خیال کرده‌اند مردم خام حرف‌های این‌ها می‌شوند؟

اگر مردی و شرف داری، برو کنار بیمار کرونایی و با او دیده‌بوسی کن، بگو کرونا تحت تسلط حضرت ابوالفضل (ع) است و مطمئن باش کرونا با تو کاری ندارد!

کل بیماران را با این حرف از بیمارستان مرخص کن، والله تک‌تک شما در برابر این تحریف بزرگ، در برابر این دروغ‌گویان حرفه‌ای، مسئول هستید.

یک نفر به دست شما راهی قبرستان بشود، قاتل و جنایتکار هستید.

بله، مجلس اهل‌بیت تعطیلی ندارد، اما ما شعور تشکیل آن را داریم و شرایط بهداشت و سلامت مردم را براساس پروتکل‌های بهداشتی آماده می‌کنیم.

مردم باید احساس امنیت و آسایش کنند؛ فاصله‌ها، ماسک، ژل و انواع گندزداها و ضدعفونی‌کننده‌ها را تهیه و آماده می‌کنیم.

جلسات خود را پُربار و کم‌ساعت می‌کنیم، شعایر را حفظ کرده و عزا می‌گیریم، با تضمین عینی سلامت؛ اما اینکه وبا آمد، بروید جمع شوید، کرونا آمد، بروید جمع شوید، حماقت است.

آن یکی‌ بی‌شعور پرده نوشته در مجلس اهل‌بیت با ماسک وارد نشوید، اینجا مطهر است! ای به شرفتان، ننگ جلسات هستید.

جلوی این تندروی‌ها بایستید، جلوی افراط‌وتفریط‌ها بایستید، نه جلسه‌ها را ترک می‌کنیم و نه به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه می‌کنیم.

گرچه دلم نمی‌خواهد این دعا را بکنم، اما خدا را قسم می‌دهم به آبروی اهل‌بیت (ع) آن‌ها که مردم را با دروغ و تحریک عاطفی به دام این مرگ هولناک می‌کشند، خداوند خودشان رامبتلا کند تا درد وحشتناک کرونا را تجربه کنند و یک‌راست از تخت بیمارستان بروند به بهشت کنار حوریان بهشتی!

شاید برای خیلی از دوستان جای سؤال باشد که آزادجو این‌طور نبود و از این ادبیات به‌کار نمی‌برد؛ بله، اما من درد وحشتناک و زجر غیر قابل تحملش را دیدم.

دردمند بودم و دردمندان را دیدم؛ ناله و زجر و آهشان را شنیدم و این هنرپیشه‌های دروغ‌گو را می‌بینم و نمی‌توانم ساکت باشم.

از محضر همه‌ ذاکران و دلسوزان عذرخواهی می‌کنم.

یاعلی

شناسه خبر 27032