شناسه خبر:27207
1399/6/1 00:55:30

سپهرغرب، گروه خبر:مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کرمانشاه از جهش مهارت در استان خبر داد و گفت: قرار است با همکاری سایر دستگاه‌ها، حدود 14 هزار نفر آموزش حرفه‌ای ببیند تا با ارائه گواهینامه مهارت و دریافت تسهیلات، شاغل شوند.

یاور محمدی روز گذشته با تأکید بر مبحث مهارت‌آموزی در جامعه اظهار کرد: در مبحث مهارت تنوع لازم در جامعه وجود ندارد و الان بخشی از نیازهای شغلی هست که مهارت لازم را ندارند.

وی کرمانشاه را یکی از پایین‌ترین استان‌ها در مبحث تقاضای مهارت معرفی کرد و افزود: در عرضه مشکل نداریم، اگر تقاضا باشد، آمادگی هرگونه آموزش را داریم، اما متأسفانه این تقاضا با توجه به تلاش‌های صورت گرفته از سوی آموزش‌وپرورش کم است و این یک خلاء جدی در موضوع اشتغال محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به شناشایی نیازهای شغلی استان گفت: رسته‌های شغلی مشخص شده (زنجیره‌های همچون تولید عسل، پوشاک، حوزه،گردشگری، تجارت مرزی، حوزه کشاورزی و...) چنانچه براساس این نیازها مهارت‌آموزی‌ها ارائه شود و مدرک لازم اخذ شده و توان کسب‌وکار ثابت شود، محدودیتی برای واگذاری تسهیلات وجود ندارد.

محمدی از جهش مهارت در استان خبر داد و گفت: در راستای موضوع جهش مهارت حوزه جهادکشاورزی و کمیته امداد بیشتر ورود کرده که قرار است با همکاری سایر دستگاه‌ها، حدود 14 هزار نفر آموزش حرفه‌ای ببینند تا با ارائه گواهینامه مهارت و دریافت تسهیلات، شاغل شوند.

وی ادامه داد: در حوزه کشاورزی با راه‌اندازی سامانه گرمسیری هزاران شغل در شهرستان مرزی ایجاد خواهد شد که همه نیازمند مهارت هستند.

یاوری اضافه کرد: در این راستا با شرکت بیستون پارس که تحت نظارت بنیاد مستضعفان است در مبحث احداث کارگاه آموزشی در حوزه پرورش ماهی، گیاهان دارویی، مرکبات، خرما، انگور و دیگر کشت‌وکارها به توافق رسیده‌ایم تا در موضوع افراد زیادی در شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، دالاهو، گیلانغرب، ثلاث باباجانی و قصرشیرین با هماهنگی آموزش فنی‌وحرفه‌ای و جهادکشاورزی آموزش‌های لازم را ببینند، چراکه در این مناطق حوزه بسیار مناسبی وجود دارد، ولی نیروی کار نیست.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 27207