شناسه خبر:27279
1399/6/2 00:15:42

سپهرغرب، گروه خبر:استاندار کرمانشاه تصریح کرد: باتوجه به شیوع بیماری کرونا با هیئت‌های عزاداری که سلامت مردم را تهدید کنند و برای مردم خطرآفرین باشند، برخورد می‌شود.

هوشنگ بازوند روز گذشته در حاشیه نشست ستاد مقابله با کرونا که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: پروتکل‌های بهداشتی باید در آیین‌های عزاداری بادقت رعایت شود.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی یک‌ قانون است، افزود: براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا عزاداری باید تنها در فصای باز باشد و پذیرایی در مساجد و مکان‌های سربسته ممنوع است.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: درصورتی که پروتکل‌های بهداشتی در آیین‌های عزاداری رعایت نشود، امکان دارد که با یک وضعیت بحرانی در رابطه با شیوع بیماری کرونا روبه‌رو شویم.

بازوند اعلام کرد: براساس گزارش‌هایی که به‌دست ما رسیده، عمده هیئت‌های مذهبی سطح استان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، اما کماکان برخی از هیئت‌ها هستند که نسبت به این موضوع بی‌توجه هستند.

وی افزود: تذکرهای لازم به این هیئت‌ها داده شده است و درصورتی که پروتکل‌ها رعایت نشود، با آنان برخورد خواهد شد.

استاندار کرمانشاه تأکید کرد: اگر هیئتی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند و منجر به انتقال ویروس شود، مسئولیت قانونی با مدیران آن خواهد بود و باید در این زمینه پاسخگو باشند.

بازوند گفت: به‌طور قطع ائمه معصوم و سیدوسالار شهیدان نیز راضی به برگزاری مراسم عزا در شرایطی که سلامت مردم در خطر باشد، نیستند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن تبریک روز پزشک و تقدیر از زحمات کادر درمان در مقابله با بیماری کرونا اظهار کرد: وضعیت ما در رابطه با شیوع بیماری کرونا مطلوب نیست و درصورتی که مردم رعایت نکنند با مشکل روبه‌رو می‌شویم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه سیستم تاکسی‌رانی و اتوبوس‌رانی شهر کرمانشاه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، ادامه داد: هشدارهای لازم در این زمینه به شهرداری داده شده است.

بازوند یادآوری کرد: در این نشست، مجتمع‌های فرهنگی و ورزشی برای بازگشایی تقاضا داده بودند، ازاین‌رو قرار شد موضوع در کمیته سیاسی و اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین از کمیته امداد و بهزیستی خواستیم که برای تقسیم موادغذایی به شکلی برنامه‌ریزی کنند که از ادحام در فروشگاه‌ها جلوگیری شده و این کمک‌ها درب منازل توزیع شود.

استاندار کرمانشاه به برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه‌ها با رعایت پروتکل‌ها، می‌توانند به کار خود ادامه دهند.

بازوند اعلام کرد: براساس مصوبه این نشست، کارمندان دستگاه‌های دولتی درصورتی که جزء گروه‌های پرخطر هستند، می‌توانند با تأیید مدیرکل به‌صورت دورکاری به فعالیت خود ادامه دهند.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 27279