شناسه خبر:27366
1399/6/3 02:59:44

سپهرغرب، گروه خبر:همزمان با هفته دولت، عملیات احداث طرح تجاری مهر (هایپرمارکت) و مجتمع مبل و منبت سیفیه ملایر با برآورد هزینه 45 میلیارد تومان آغاز شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان روز یکشنبه در این آیین اظهارکرد: پروژه تجاری مجتمع مبل و منبت سیفیه در زمینی به مساحت عرصه 6 هزار مترمربع و اعیان 15 هزار مترمربع از محل درآمد موقوفه شادروان سیف‌الدوله احداث خواهد شد.

حجت الاسلام رضا حاجی‌زین‌العابدینی برآورد هزینه اولیه برای ساخت این مجتمع را 30 میلیارد تومان از محل درآمد موقوفه شادروان سیف‌الدوله عنوان و بیان کرد: با بهره‌برداری از این طرح برای 60 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

وی افزود: این طرح در راستای ایجاد اشتغال، تولید و توسعه موقوفات اجرا می‌شود و با اجرای آن سه هزار نفر در طول مدت زمان اجرای مجتمع مبل و منبت به صورت روزانه اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان ادامه داد: با توجه به ضرورت نگرش آمایشی به موضوع توسعه و عمران موقوفات، ایجاد زمینه لازم از ظرفیت‌های این منطقه در راستای اهداف کلان توسعه ملی و همچنین تقویت زیرساخت شهری منطقه شهرک ولیعصر(عج) ملایر و توسعه بازار مبل ملایر اجرا می‌شود.

حجت الاسلام حاجی زین‌العابدینی درباره پروژه تجاری مهر(هایپر مارکت) نیز گفت: این طرح با برآورد هزینه اولیه 15 میلیارد تومان در منطقه مسکن مهر ملایر از محل درآمد موقوفه شادروان سیف‌الدوله احداث و 24 ماهه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی مساحت این طرح را به متراژ عرصه 6 هزار مترمربع و با اعیان پنج هزار مترمربع عنوان و بیان کرد: در طول اجرای این طرح 700 نفر مستقیم به صورت روزانه مشغول به‌کار می‌شوند و پس از بهره‌برداری برای 20 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان گفت: این طرح با هدف تقویت زیرساخت شهری منطقه مسکن مهر و تامین سرانه تجاری برای رفاه شهروندان ملایری در این منطقه احداث می‌شود.

حجت الاسلام حاجی زین‌العابدینی با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم اظهارکرد: در این ایام بسته‌های غذایی برای خانواده‌های نیازمند و نوشت‌ابزار برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت از محل عواید موقوفات تهیه و در سطح استان توزیع می‌شود.

وی افزود: دوهزار بسته موادغذایی برای خانواده‌های بی‌بضاعت تهیه‌شده که ارزش هر بسته حدود 400 هزار تومان است و در ایام دهه محرم در سطح استان توزیع می‌شود.

حجت‌الاسلام حاجی زین‌العابدینی ادامه داد: همچنین دو هزار و 200 بسته نوشت‌ابزار نیز از محل عواید موقوفات تهیه شده که با هماهنگی آموزش و پرورش در آستانه سال‌تحصیلی جدید بین دانش‌آموزان بی‌بضاعت توزیع خواهد شد.

در نخستین روز از ایام هفته دولت پنج طرح با اعتباری بیش از 36 میلیارد و 700 میلیون تومان در شهرستان ملایر افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

شناسه خبر 27366