شناسه خبر:27770
1399/6/12 12:30:43

فرماندار کرمانشاه گفت: 600 شعبه اخذ رای ثابت و سیار برای برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه در نظر گرفته شده است،

فضل‌الله رنجبر در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای برگزاری مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه، اظهار داشت: آمادگی لازم را برای برگزاری انتخاباتی سالم  را داریم.

وی با بیان اینکه در این دوره 600 شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه شهرستان کرمانشاه در نظر گرفته شده است، گفت: 439 شعبه به صورت ثابت در شهر کرمانشاه در نقاط و محلات مختلف شهر و 14 شعبه اخذ رای برای اخذ آرای بیماران در بیمارستان‌ها، پادگان‌های نظامی، شهرک‌ها و نواحی صنعتی حومه شهر کرمانشاه و مابقی شعب در سطح روستاهای بخش‌های تابع شهرستان در نظر گرفته شده است.

فرماندار کرمانشاه تبلیغات در مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم را به علت شیوع بیماری کرونا متفاوت‌تر از دوره‌های گذشته عنوان کرد و گفت: بنا بر جدول زمان‌بندی برگزاری این انتخابات تبلیغات یک هفته‌ای این مرحله از ساعت 24 پنج‌شنبه 13 شهریورماه آغاز تا 24 ساعت قبل از شروع رای‌گیری ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: برای حفظ سلامت مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم، شیوه‌نامه‌ای تهیه و در آن ضوابط اجرایی قبل زمان برگزاری و زمان پس از انتخابات و ضمانت اجرایی آن اعلام شده است.

رنجبر ادامه داد: بر این اساس اولویت برگزاری این انتخابات در فضای باز و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده است، همچنین برگزاری نشست‌های تبلیغاتی ممنوع است و تبلیغات نامزدها فقط از طریق شبکه‌های استانی، فضای مجازی و سیستم‌های الکترونیکی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح تا 18 روز جمعه 21 شهریورماه برگزار و یک نماینده باقی مانده استان در حوزه انتخابیه شهر کرمانشاه انتخاب و ترکیب سه نفره نمایندگان شهرستان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی مشخص می‌شود.

رنجبردر پایان همراه داشتن کارت ملی و شناسنامه فرد رای دهنده را الزامی عنوان کرد و گفت: کسانی می‌توانند در این دوره از انتخابات شرکت کنند که متولد 21 شهریورماه سال 1381 و ماقبل آن باشند.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 27770