شناسه خبر:29289
1399/7/6 16:58:14

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: توزیع آرد با نرخ دولتی برای نانوایی‌ها و واحدهای صنفی و صنعتی بوده و فروش آرد به خارج از این محدوده ممنوع است.

حمیدرضا متین با بیان اینکه در زمینه تأمین و توزیع آرد برای نانوایی‌ها مشکلی وجود ندارد، اظهار کرد: با نانوایی‌هایی که اقدام به فروش آزاد آرد کنند، برخورد قانونی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نانوایی‌هایی که آرد آزاد می‌فروشند علاوه‎بر جریمه نقدی سهمیه آردشان هم قطع می‌شود، عنوان کرد: تاکنون 10 واحد نانوایی متخلف به‎خاطر فروش غیر قانونی آرد سهمیه‌ای به مراجع قضائی معرفی شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان افزود: مردم هم می‌توانند تخلف نانوایان را به سامانه 124 گزارش دهند تا کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شکایات آن‌ها رسیدگی کنند.

متین در بخش دیگری از گفت‌و‌گو به تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز نانوایان اشاره کرد و گفت: توزیع رایگان اقلام بهداشتی نداریم، اما ماسک مورد نیاز واحدها را با قیمتی مناسب در اختیارشان قرار می‌دهیم.

وی درباره توزیع الکل و مواد ضدعفونی‎کننده نیز تصریح کرد: این کالاها نیز به اندازه کافی تولید می‌شوند، اما از آنجا که قیمتشان بالا است، نانوایی‌ها تمایلی به خرید ندارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه متأسفانه از کیفیت نان همدان رضایت ندارم، اظهار کرد: کیفیت گندم و آرد تأثیر مستقیمی بر کیفیت نان دارد، جهاد کشاورزی باید از گندم‎کاران حمایت کرده و جوابگوی کیفیت گندم باشد.

شناسه خبر 29289