شناسه خبر:29613
1399/7/12 16:46:24

رئیس اداره ایمنی و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان گفت: در 6 ماه نخست سال جاری با اجرای طرح سراسری لکه‌گیری و روکش راه‌های شریانی، 326 کیلومتر از راه‌های این استان با هدف افزایش ایمنی خط‌کشی شد.

غلامرضا بیرنگ روز گذشته دراین‌باره افزود: عملیات خط‌کشی در محورهای استان درحال انجام است و این عملیات تا زمانی که شرایط آب‌وهوایی مناسب باشد، ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه عملیات خط‌کشی به شکل امانی و پیمانی انجام می‌شود، اظهار کرد: خط‌کشی جاده‌ها نقش بسزایی در افزایش ایمنی، نظم در ترافیک و کاهش سوانح رانندگی به‌خصوص در شب‌ها که روشنایی کم است و جاده‌ها به‌خوبی قابل رؤیت نیستند، دارد.

بیرنگ عنوان کرد: به‌منظور افزایش ایمنی محورهای استان یک‌هزار و 400 متر نیوجرسی، دو هزار و 846 شاخه گاردیل، 772 دستگاه چراغ چشمک‌زن، یک‌هزار و 180 عدد بازتاب ایمنی و استوانه‌ای تهیه، نصب و تعویض شده است.

* ماشین‌آلات راهداری همدان تعمیر و راه‌اندازی شد

رئیس اداره ماشین‌آلات اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان نیز با اشاره به استحکام ماشین‌آلات راهداری برای گذر از زمستان، گفت: ماشین‌آلات راهداری همدان توان عبور از زمستان سخت را دارند.

آرش آزادی اظهار کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی راهداری استان پیگیر است تا برای بازسازی و ساخت بعضی از قطعات و همچنین تعمیرات اساسی ماشین‎آلات سنگین و نیمه‌سنگین خود، از توان نیروهای مجرب راهداری استفاده کند که این امر موجب کاهش بسیاری از مشکلات می‌شود.

وی افزود: با توجه به کمبود اعتبارات، فرسودگی ماشین‌آلات، گرانی و کمبود قطعات و لوازم یدکی، حدود 200 دستگاه از ماشین‎آلات سنگین و نیمه‌سنگین راهداری استان راه‌اندازی و تعمیر شده است.

آزادی ادامه داد: با توجه به نیاز راهداری استان به دستگاه بیل مکانیکی، پارسال با مساعدت سازمان متبوع دو دستگاه بیل مکانیکی خریداری و به ناوگان راهداری استان اضافه شد.

وی یادآور شد: امسال چهار دستگاه کامیون مجهز به نمک‎پاش و برف‎روب و سه دستگاه تجهیزات نمک‌پاش برای نصب روی کامیون‌های موجود خریداری شده است تا در گردنه‌های برف‌گیر استان مستقر شوند.

شناسه خبر 29613