شناسه خبر:32651
1399/9/8 18:19:00

مدیرکل آموزش‌وپرورش همدان گفت: بیست‌ودومین تمرین (مانور) سراسری زلزله، با توجه به شیوع بیماری کرونا، به‌صورت مجازی با مشارکت دانش‌آموزان استان همدان برگزار شد.

محمد پورداود روز شنبه بیان کرد: به‌منظور افزایش آمادگی عمومی برای مواجهه با اثرات زلزله و با توجه به شرایط کرونایی و تعطیلی مدارس استان، بیست‌ودومین مانور سراسری زلزله و ایمنی ویژه دانش‌آموزان و اعضای خانواده هشتم آذرماه در بستر شاد برپا شد.

وی اضافه کرد: این تمرین دانش‌آموزان با هدف پناه‌گیری امن و خروج اضطراری از منزل و آمادگی در برابر زلزله هم‌زمان در سراسر استان انجام شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: در این تمرین سراسری دانش‌آموزان با شنیدن صدای آژیر از رادیو سراسری اقدامات لازم در مقابله با زلزله را انجام دادند.

پورداود عنوان کرد: امسال با توجه به تعطیلی آموزش‌های حضوری در مدارس، تغییراتی در نحوه برگزاری تمرین زلزله ایجاد شد تا دانش‌آموزان همراه با خانواه‌های خود، اطلاعات لازم درخصوص ایمنی در برابر زلزله را کسب کنند.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان براساس راهنمای اجرای تمرین زلزله، در شبکه شاد و نسبت به محتوای آموزشی برای اجرای این تمرین، اقدام کردند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش همدان خاطرنشان کرد: در این رابطه تاکنون نزدیک به 500 اثر در قالب فیلم آموزشی، ویدئوهای دارای پیام تصویر متحرک، پوستر و نقاشی به سازمان دانش‌آموزی استان به‌عنوان مجری طرح ارسال شده است.

وی افزود: در رویکرد جدید با عنوان «مدرسه ایمن– جامعه تاب‌آور» با ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان برابر با روال جاری، تمهیداتی اندیشیده شده است که سطح آگاهی و آمادگی ساکنان محله‌های مجاور مدارس ایمن نیز ارتقا یابد و از ظرفیت این مدارس به‌عنوان پایگاه پیشگیری و مدیریت بحران در واحدهای همسایگی در سطح هر محله استفاده شود.

پورداود بیان کرد: در راستای افزایش آمادگی عمومی برای مواجهه با اثرات زلزله از سال 1381 تاکنون، مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس کشور به استناد تفاهم‌نامه مشترکی که در آن سال بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت کشور و همچنین صداوسیما و جمعیت هلال‌احمر مبادله شده، برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: تاکنون بیست‌ویک تمرین(مانور) زلزله و ایمنی در مدارس سراسر کشور برگزار شده است؛ از سال 1394 تغییراتی در این برنامه مدارس صورت گرفت تا علاوه‌بر دانش‌آموزان و مسئولان مدارس، مردم نیز در این فرآیند مشارکت داده شوند.

در سال تحصیلی جاری بیش از 297 هزار دانش‌آموز در مدارس همدان تحصیل می‌کنند.

به‌دلیل پیشگیری از شیوع کرونا، همه کلاس‌های مدارس همدان تا اطلاع بعدی به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 32651