شناسه خبر:32913
1399/9/12 11:12:22

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر ترویج و آموزش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در دوران کرونایی کلاس‌های آموزشی و ترویجی تعطیل نشده و برنامه‌های آموزشی به صورت وبینار برگزار می‌شود.

کورش محرابی اظهار کرد: یکی از مباحثی که به شدت به‌دنبال افزایش ضریب نفوذ دانش در آن‌جا هستیم، بخش کشاورزی است.

مدیر ترویج و آموزش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با تأکید بر آشنا کردن کشاورزان با علم روز، گفت: امیدواریم با انتقال داشته‌های مراکز تحقیقاتی علمی و دانشگاهی بتوانیم کشاورزان استان را به مرحله‌ای برسانیم که تولیدات خود را به سطحی برسانند که برابر با کشاورزان پیشرو در مناطق تحقیقاتی باشد.

وی آموزش، آگاهی‌بخشی و ترویج کشاورزان در حوزه امور اراضی را یک ضرورت دانست و گفت: در استان کرمانشاه دو مرکز تحقیقاتی کشاورزی آبی و دیم داریم.

محرابی تصریح کرد: اکثر اراضی کرمانشاه جزء اراضی دیم است و تحقیقات دیمی که انجام می‌شود برای کل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد،که به معنای ترویج است یعنی علمی که در مراکز تحقیقاتی تولید می‌شود به دست کشاورزان برسد.

وی با بیان اینکه به علت شرایط کرونایی خیلی از کلاس‌های آموزشی و ترویجی قابلیت برگزاری ندارد، گفت: در دوران کرونایی کلاس‌های آموزشی و ترویجی تعطیل نشده و برنامه‌های آموزشی وزارت جهاد کشاورزی به صورت وبینار (جلسه مجازی با گروهی از حاضرین به صورت اینترنتی) برگزار می‌شود.

شناسه خبر 32913