شناسه خبر:33405
1399/9/20 11:47:01

سپهرغرب، گروه شهر: مقامات شورای شهر بلفاست، دومین شهر پرجمعیت جزیره ایرلند، در راستای استفاده بهینه از فضاهای شهری در دوران پساکرونا، نخستین پارک "پاپ آپ" را در باغ کلیسای جامع این شهر افتتاح کردند.

پارک‌های پاپ آپ به مناطقی اطلاق می‌شود که پیش از تبدیل شدن به فضای سبز، کاربری دیگری داشته‌اند اما با خلاقیت و ترفندهای زیباسازی به یک منطقه کوچک سبز مجهز به تسهیلات رفاهی و به نوعی "مینی پارک فوری" تبدیل می‌شوند.

با وجود کاهش محدودیت‌ها در این شهر ایرلندی، هنوز نیز مانند سایر نقاط جهان رعایت فاصله اجتماعی در محیط‌های عمومی ضروری است. به همین علت مدیران شهر بلفاست برای حفظ نشاط شهروندان و در عین حال رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام به ساخت پارک پاپ آپ در مرکز شهر کردند تا محیطی مناسب و ایمن را برای تفریح ساکنان و به ویژه کودکان فراهم کنند.

شهردار بلفاست با حمایت و ابراز خوشحالی از اجرای پروژه گفت: "از تکمیل شدن این طرح بسیار خرسندم و امیدوارم که همشهریان بتوانند از این مکان برای تفریح‌های خانوادگی لذت ببرند. در درجه اول این پارک برای کودکان و رفع نیازهای آن‌ها در دوران سخت کرونا طراحی شد اما اکنون شاهدیم که خانواده‌ها نیز از این مکان خلاق به خوبی استفاده می‌کنند. با توجه به دریافت واکنش‌ها به این رویه خلاق، می‌توانیم ادعا کنیم که طراحی پارک‌های آینده در این شهر تحت تأثیر قرار گرفته و باید منتظر نمونه‌های جدید باشیم."

برای ساخت این پارک، لیستی از خواسته‌ها و نیازهای شهروندان و به ویژه کودکان تهیه شد تا مدل نهایی کاملاً منطبق بر میل ساکنان طراحی شود. این پارک قرار است به مدت دو سال در مکان فعلی مستقر باشد و پس از این مدت در صورت بازخورد مثبت به صورت دائم در شهر وجود داشته باشد و در غیر این صورت جایگزین شود.

شناسه خبر 33405