شناسه خبر:33569
1399/9/24 09:26:18

سپهرغرب، گروه خبر: معاون منابع انسانی و پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر لزوم منظم کردن مسائل نیروهای انسانی در شرکت‌های آبفا استانی، کردستان را از استان‌های نسبتا منظم در این زمینه عنوان کرد و خواستار تقویت این مهم شد.

رضا گیاهی معاون منابع انسانی و پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با حضور در نشست پاسخ به ابهامات یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی و شفاف سازی وضعیت نیروهای انسانی شاغل در این شرکت که در سنندج برگزار شد، ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص فرآیند یکپارچه سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی به بیان الزامات و مزیت‌های این یکپارچه سازی هم از حیث تقویت خدمات‌رسانی و هم ساماندهی نیروهای انسانی این شرکت‌ها پرداخت.

وی با تأکید بر اینکه راه حل برون رفت شرکت‌های آب و فاضلاب استانی از مسائل و مشکلات از خود همین شرکت‌ها باید بیرون بیاید، گفت: رسالت و وظیفه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نظارت‌های کنترلی است و در این چهارچوب گام برمی‌دارد.

معاون منابع انسانی و پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با تأکید بر لزوم منظم کردن مسائل نیروهای انسانی در شرکت‌های آب و فاضلاب استانی، کردستان را از استان‌های نسبتا منظم در این زمینه عنوان کرد و خواستار تقویت این مهم شد.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان نیز در ابتدای این جلسه اظهار کرد: نخستین اقدام پس از یکپارچه سازی شرکت آبفا استان در سطح عملیاتی بود و طی تنها 10 روز مدیران امور را نهایی کردیم و دریافت منابع درآمدی را با صبوری پیگیری کردیم.

محمدحسین محمدی با اشاره به وجود حدود 1700 روستا در استان خاطرنشان کرد: تاکنون نه تنها هیچ مسئله و مشکلی ناشی از یکپارچه سازی در امور نداشتیم بلکه برعکس بیشتر مشکلاتی هم که در آن دوره بود حل و فصل شد.

مشکلات آب 200 روستای کردستان برطرف شد

وی با اشاره به گذر از پیک مصرف آب در تابستان افزود: در تداوم خدمات رسانی پس از یکپارچه سازی وضعیت مطلوبتری را تجربه کردیم و بیش از 200 روستا که با مشکل در زمینه آب مواجه بودند مشکلات آنها حل شده است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با بیان اینکه در استان 4 برابر میانگین کشور زیر پوشش خدمات فاضلاب قرار دارند، گفت: با این وجود در حوزه منابع انسانی دچار کمبودهایی هستیم که امیدواریم با عنایت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور برطرف شود.

صد درصد جمعیت شهرهای کردستان زیرپوشش آب سالم هستند

معاون منابع انسانی شرکت آبفا کردستان نیز ضمن اشاره به تعداد و وضعیت نیروهای انسانی موجود در شرکت گفت: یک میلیون و 260 هزار نفر معادل 100 درصد جمعیت شهری زیر پوشش آب شرب سالم و بهداشتی و یک میلیون و 200 هزار نفر معادل 96 درصد زیر پوشش خدمات فاضلاب در شهرهای استان قرار دارند.

کورش اصلانی تعداد مشترکان آب در شهرهای استان را 427 هزار و تعداد مشترکان فاضلاب را 413 هزار عنوان کرد و افزود: تعداد انشعابات آب روستایی نیز 129 هزار و تعداد انشعابات فاضلاب هم 1100 فقره می‌باشد.

در ادامه این جلسه هم معاون منابع انسانی و پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مدیرکل دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری و مدیرکل دفتر توسعه منابع انسانی و آموزش به پرسش‌ها و موضوعات مطرح شده از طرف مدیران شرکت آبفا کردستان پاسخ دادند.

همچنین ایلیادی مدیرکل دفتر توسعه مدیریت و تحول اداری و کریم محرمی‌راد مدیرکل دفتر توسعه منابع انسانی و آموزش در خصوص جزئیات مسائل نیروهای انسانی، فرآیندهای جذب و ارتقا وضعیت‌های شغلی توضیحاتی ارائه کردند.

شناسه خبر 33569