شناسه خبر:35571
1399/11/1 10:54:34
به همت ورزش و جوانان استان همدان راه‌اندازی می‌شود

نخستین کمپ ورزش در ارتفاع برای تیم‌های ملی در همدان

سپهرغرب، گروه - طاهره ترابی مهوش : سپهرغرب، گروه خبر - طاهره ترابی‌مهوش: مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان از راه‌اندازی نخستین سایت کمپ سطح ارتفاع تیم‌های ملی در همدان خبرداد و گفت: این سایت طی دو هفته آتی راه‌اندازی خواهد شد

انتخاب شهرهای مختلف برای میزبانی از اردوها و کمپ‌ تیم‌های ملی رشته‌های مختلف ورزشی همواره امکانی برای سنجش ظرفیت‌های ورزشی، اقامتی و فرهنگی و همچنین فرصت بزرگی برای توسعه ورزش در استان و شهر متبوع و به تبع آن کشور است که باید با نیازسنجی و متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه درنظر گرفته شود.

دراین بین استان همدان به دلیل شرایط ارتفاعی و در عین حال تناسب آب و هوایی و نیز وجود زیرساخت‌ها و امکانات ورزشی در اکثر رشته‌های ورزشی همواره به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی در برپایی کمپ ارتفاع تیم‌های ملی در رشته‌های مختلف ورزشی بوده است زیرا اغلب کارشناسان و در عین حال مربیان ورزشی معتقدند انتخاب یک محل در ارتفاع بالا از سطح دریا می‌تواند به بهبود عملکرد بازیکنان کمک کند و بر همین اساس مکانی را برای اردوی پیش فصل انتخاب می‌کنند که ارتفاع مناسبی از سطح دریا داشته تا بدین‌ترتیب از مزایای تمرین در ارتفاع بهره‌مند شوند اخیرا براساس خبرهایی مبنی بر راه‌اندازی نخستین سایت کمپ در ارتفاع تیم‌های ملی در همدان به گوش می‌رسد پس با توجه به اهمیت موضوع بر آن شدیم تا دراین باره گفتگویی را با حمید سیفی مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان ترتیب دهیم که در ادامه می‌خوانید:

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با تایید خبر راه‌اندازی نخستین سایت کمپ در سطح ارتفاع تیم‌های ملی در استان همدان گفت: این نوع سایت در نوع خود بی‌نظیر است.

حمید سیفی با اشاره به اینکه وجود زیرساخت‌های ورزشی ویژه در همدان و نیز ارتفاع خدادادی همدان این بستر و ظرفیت را برای ما ایجاد کرده است عنوان کرد: این سایت بی‌نظیر طی دو هفته آتی راه‌اندازی خواهد شد.

وی با تاکید براینکه این سایت بنا به مزیت‌ بی‌نظیر بودن در حوزه ورزش می‌تواند در جنبه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، سیاسی و حتی گردشگری استان نقش بسزایی را ایفا کند اظهارکرد: با برنامه‌ریزی و زیرساخت‌های موجود دراین سایت درآینده نه‌چندان دور شاهد حضور تیم‌های ورزشی از سایر کشورها به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس برای بهره‌مندی از این سایت خواهیم بود.

سیفی با اشاره به اینکه حضور و تمرین در سطح ارتفاع علاوه بر بهبود عملکرد در خون‌رسانی بدن ورزشکاران حرفه‌ای می‌تواند در حوزه جذب گردشگری سلامت نیز به عنوان یک فرصت تلقی شود ابراز کرد: طبق نظریه پزشکی و آزمایشات انجام شده این مهم( تمرین، قدم زدن حتی تفریح کردن در ارتفاع ) در فرایند ساخت گلبول‌های قرمز خون نقش بسزایی را ایفا و در نهایت بر سلامت قلب و عروق می‌انجامد و یقینا این مهم در بهبود عملکرد ورزشکاران در میادین ورزشی تاثیر‌گذار خواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با تاکید براینکه این سایت بنا به شرایط ارتفاعی استان همدان بی‌نظیر است اذعان کرد: ای کاش این مهم ازسالها قبل بنا به وجود این ظرفیت در استان اتفاق می‌افتاد.

وی با اشاره به اینکه مزیت ارتفاع همدان یک ثروت خدادادی تمام نشدنی است بیان کرد: به معنای واقعی استقرار کمپ تیم‌های ملی در سطح ارتفاع در همدان یک رویداد بزرگ ورزشی در سطح ملی است.

سیفی با بیان اینکه رایزی با وزات ورزش جهت برگزاری کمپ‌های تیم‌های ملی در رشته‌ها مختلف دراین سایت انجام پذیرفته است تشریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های هر تیم حداقل پنج هفته دراین سایت مستقر خواهد شد.

وی با اشاره به زیرساخت‌های ورزشی موجود در شهر همدان عنوان کرد: برای نمونه می‌توان به زمین چمن و سالن کشتی، بدنسازی، دومیدانی و غیره ورزشگاه شهید علیرضاحاجی‌بابایی شهر مریانج اشاره کرد که در غرب کشور کم نظیر است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان افزود: علاوه بر زیرساخت‌های عنوان شده طی دو ماه گذشته شاهد بهره‌برداری از پیست صحرانوردی در ورزشگاه شهید مفتح همدان بودیم.

سیفی با اشاره به اینکه بهره‌برداری از این پیست یک موفقیت بزرگ در حوزه ورزش استان قلمداد می‌شود تشریح کرد: این زیرساخت ورزشی نخستین پیست صحرانوردی است که در کنار پیست تارتان به بهره‌برداری رسیده است.

وی وجه تمایز این پیست را از دیگر پیست‌های صحرانوردی در استان‌های دیگر را قرار گرفتن در کنار پیست تارتان اعلام کرد و گفت: درواقع ورزشکاران می‌توانند پس از تمرین در پیست تارتان در پیست صحرانوردی حاضر شده و فعالیت خود را دراین رشته پیگیری کنند حال انکه در دیگر شهرها این فرصت فراهم نیست.

مع‌الوصف با توجه به آنچه گفته شد به نظر می‌رسد میزبانی از تیم‌های ملی ورزشی در همدان با عناوین و ایجاد بسترهای مختلف یکی از سیاست‌ها برای ایجاد فرصت‌های توسعه همه جانبه حوزه ورزشی استان از سوی مدیران فعلی اداره کل ورزش و جوانان است که تاکنون موفقیت‌هایی نیز به ارمغان آوردده است که از جمله این موفقیتها می‌توان به بهره برداری از نخستین سایت کمپ‌ها در سطح ارتفاع تیم‌ها ملی اشاره کرد لذا انتظار می‌رود این همت همچنان از سوی مدیران این مجموعه سر لوحه کار قرار گرفته و تا رسیدن به نتیجه مطلوب که همان ارتقا جایگاه ورزشی همدان در سطح ملی است محقق شود.

شناسه خبر 35571