شناسه خبر:35687
1399/11/4 10:03:40

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار قصرشیرین گفت: سه اثر از دوران هشت سال دفاع مقدس در این شهرستان باتلاش و پیگیری انجام شده به ثبت ملی رسید.

مرادعلی تاتار افزود: این آثار شامل یادمان شهید بهشتی در ورودی شهر قصرشیرین واقع در پل شیرازی، بیمارستان تخریب شده در مسیر جاده قصرشیرین به خسروی و یادمان شهر سومار (دیدگاه شهدا) است که همه‌ساله پذیرای کاروان‌های راهیان‌نور است.

وی این اقدام را باعث تقویت گردشگری جنگ و همچنین معرفی رشادت‌ها، جان‌فشانی‌ها، ایثار مرزنشینان این شهرستان و نقش مردم این منطقه در هشت‌سال دفاع مقدس بیان کرد.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: این شهرستان مرزی خط مقدم و نقطه آغاز و پایان جنگ تحمیلی است که جایگاه ویژه‌ای در دفاع مقدس دارد و یادآور رشادت‌های رزمندگان و ایثارگران و شهدایی است که عزت را برای ما به ارمغان آوردند.

تاتار ادامه داد: همچنین این شهرستان بیش از 200 اثر تاریخی و طبیعی شناسایی شده دارد که از این تعداد 68 اثر آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

وی گفت: مهم‌ترین این آثار کانال ساسانی، آتشکده چارقاپو، عمارت خسرو، نهر شاه‌گدار، بان‌قلعه و کاروانسرای شاه‌عباسی که زندگی مردمان روزگار گذشته را برای مردم این شهرستان تداعی می‌کند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق دارد.

 

شناسه خبر 35687