شناسه خبر:35809
1399/11/6 09:42:09

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: یک‌هزار نفر از مددجویان زندان‌های کردستان تحت آموزش‌های متنوع جهاد دانشگاهی قرار می‌گیرند.

مراد فتحی پیش از ظهر روز گذشته در نشست با رئیس جهاد دانشگاهی کردستان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری‌های مؤثر جهاد دانشگاهی با مجموعه مراکز اصلاحی و تربیتی در استان، اظهار کرد: در سال 98 و با همکاری جهاد دانشگاهی استان، زندانیان تحت آموزش‌های مختلف کشاورزی، دامپروری، باغداری و غیره قرار گرفتند که در پایان این دوره‌ها تعداد یک‌هزار و 442 نفر از آنان موفق به دریافت گواهینامه شدند.

وی با اشاره به موانع به‌وجودآمده در برگزاری دوره‌های آموزشی از سوی جهاد دانشگاهی استان در میان مددجویان طی سال جاری به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده، بر آن هستیم که تا 15 اسفندماه سال جاری تعداد یک‌هزار نفر از مددجویان تحت آموزش‌های متنوع جهاد دانشگاهی قرار گیرند.

وی بیکاری و وقوع جرم در جامعه را نتیجه عدم توجه مسئولان به مهارت‌آموزی در میان آحاد مختلف جامعه به‌ویژه جوانان دانست و بیان کرد: با توسعه و گسترش آموزش‌های نوین و کاربردی در میان زندانیان، علاوه‌بر اینکه زمینه اشتغال آنان پس از آزادی تاحدودی فراهم خواهد شد، از طرف دیگر اوقات فراغت آنان نیز به بهترین شیوه ممکن مدیریت شده و به این ترتیب آسیب‌های زندان نیز به حداقل ممکن خواهد رسید.

مدیرکل زندان‌های کردستان خانواده‌های زندانیان را از اولویت‌های مهم سازمان زندان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: خانواده‌های زندانیان هیچ نقشی در وقوع جرم ندارند که در همین راستا سازمان زندان‌ها به آنان به‌عنوان عضوی مهم از جامعه هدف خود همواره توجه ویژه دارد.

فتحی بیان کرد: امیدواریم با توسعه آموزش‌های مختلف به‌ویژه در حوزه مشاغل خانگی در میان این خانواده‌ها، بتوانیم رسالت خود را به نحو شایسته به سرمنزل مقصود برسانیم.

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان نیز از اعلام آمادگی این مجموعه برای گسترش بیش‌ازپیش تعاملات و همکاری‌ها با مجموعه زندان‌های استان خبر داد و گفت: جهاد دانشگاهی مجموعه انقلابی بوده که در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و غیره فعالیت می‌کند.

اسدی ارائه آموزش‌های نوین در میان اقشار مختلف جامعه را لازمه کاهش بزه و آسیب در جامعه دانست و بیان کرد: زندانیان و خانواده‌های آنان به‌عنوان یکی از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه باید بسیار مورد توجه قرار گیرند که در این راستا جهاد دانشگاهی کردستان آمادگی صددرصدی خود را برای ارائه آموزش نوین و کاربردی به این قشر از جامعه در استان اعلام می‌کند.

وی طرح مشاغل خانگی را بسیار مناسب جهت توسعه در میان خانواده‌های زندانیان دانست و گفت: همسران زندانیان در غیاب سرپرست خانواده به‌گونه‌ای مسئولیت خانواده را به دوش می‌کشند که با توسعه طرح مشاغل خانگی در میان آنان می‌توان شاهد دستاوردهای بسیار خوبی در این خصوص بود.

شناسه خبر 35809