شناسه خبر:35811
1399/11/6 09:46:43

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست ایلام گفت: صنعت پتروشیمی این استان ملزم شده که به‌طور کامل و دقیق کلیه قوانین زیست‌محیطی را برای کاهش میزان آلودگی هوا رعایت کند.

غلامرضا ابدالی روز یکشنبه اظهار کرد: پتروشیمی ایلام در نشست‌ها و جلسات متعددی که برگزار شد، متعهد شده که روی کلیه دودکش‌های خود سیستم پایش آنلاین نصب کند تا میزان آلودگی هوا به‌صورت کامل رصد شود.

وی یادآور شد: پس از راه‌اندازی واحد الفین پتروشیمی ایلام و به دنبال آن افزایش میزان آلودگی، جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا در شهرستان تازه‌تأسیس چوار با حضور مدیران پتروشیمی برگزار و تصمیمات مهمی در این نشست برای رفع آلودگی و عبور از شرایط موجود گرفته شد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان ایلام در ادامه از راه‌اندازی یک دستگاه سنجش آلاینده محیط‌زیست توسط پتروشیمی ایلام در چوار خبر داد و افزود: برای خرید این دستگاه 60 میلیارد ریال هزینه شده که در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

ابدالی اضافه کرد: این دستگاه پس از راه‌اندازی، به‌صورت آنلاین به اداره محیط‌زیست متصل است و درصورت افزایش میزان آلودگی هوا، این اداره کل بلافاصله از این میزان آلودگی مطلع شده و موضوع را پیگیری خواهد کرد.

وی با تأکید بر رعایت قوانین زیست‌محیطی توسط صنایع سنگین استان، افزود: توسعه باید همواره در خدمت مردم باشد و زندگی مردم نیز نباید تحت تأثیر آلودگی هوا قرار گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان به بافت جمعیتی حاشیه پتروشیمی ایلام نیز اشاره کرد و گفت: داشتن هوای پاک حداقل مطالبه مردم این منطقه است که در این راستا باید نظارت‌ها تدوام داشته باشد.

شناسه خبر 35811