شناسه خبر:35976
1399/11/9 09:27:22
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه:

37 هزار بیمار «خاص» در کرمانشاه داریم

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه وضعیت ابتلا به کرونا در بیماران خاص استان را نگران‌کننده توصیف کرد.حسین خوش‌اقبال در جلسه کارگروه بیماری‌های خاص استان با اشاره به وجود 37 هزار و 500 بیمار خاص در استان گفت: متأسفانه این بیماران در کنار درد و رنج بیماری، مشکلات بسیاری دارند و در شرایط حال حاضر فشارهای اقتصادی بیش از همه این قشر از جامعه را تحت فشار قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه همه باید برای کمک به این بیماران پای کار بیایند، گفت: در این شرایط سخت در کنار مسئولین و نهادهای دولتی باید مردم و خیرین هم پای‌کار آمده تا بتوانیم نیاز این بیماران را تا حد زیادی مرتفع کنیم.

وی به آمار بالای ابتلا به کرونا در میان بیماران خاص اشاره کرد وافزود: این وضعیت نگران‌کننده است و متأسفانه فوتی‌های ناشی از کرونا هم در این قشر از جامعه بالا است.

معاون استاندار کرمانشاه تصریح کرد: این بیماران ایمنی آن‌چنانی که باید در برابر کرونا ندارند و باید در این شرایط زمینه را طوری فراهم کنیم که محافظت‌ها و پیشگیری‌های لازم از این قشر در برابر این بیماری صورت گیرد.

خوش‌اقبال تأکید کرد: از هیچ ظرفیت قانونی برای کمک به این بیماران دریغ نمی‌کنیم و مدیران هم باید در این زمینه از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کنند.

وی به مشکلات انجمن‌های بیماران خاص هم اشاره کرد و افزود: عمده مشکلات انجمن‌ها مربوط به نبود مکانی برای فعالیت است که از دانشگاه علوم پزشکی می‌خواهیم در این زمینه همکاری کرده و ساختمانی را در اختیار این انجمن‌ها قرار دهد.

وی افزود: انجمن‌های بیماران خاص، همیار و کمک حال دانشگاه علوم پزشکی هستند و اگر این انجمن‌ها نبودند قطعاً حجم مراجعات بیماران به دانشگاه علوم پزشکی چند برابر می‌شد و دانشگاه باید در تأمین نیازهای این انجمن‌ها همکاری داشته باشد.

شناسه خبر 35976