شناسه خبر:36153
1399/11/13 10:34:44
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خبر داد:

ایجاد اشتغال برای حدود 10 هزار نفر در لرستان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان با اشاره به افتتاح و کلنگ‌زنی 370 طرح و پروژه در ایام‌الله دهه فجر در استان، گفت: به واسطه این طرح‌ها بالغ‌بر 9 هزار و 872 نفر به صورت مستقیم و غیر‌مستقیم مشغول به کار می‌شوند.

فاطمه ایرانی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: امروز خاطره استقبال تاریخی از امام خمینی(ره) در ورود به ایران در ذهن ایران و جهان ثبت شده و وارد چهل و دومین سالگرد این رویداد شدیم.

وی با اشاره به این‌که اولین روز دهه مبارک فجر تحت‌عنوان انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، عبد صالح خدا، احیا‌گر اسلام ناب محمدی(ص) نام‌گذاری شده، عنوان کرد: امسال علی‌رغم شرایط خاصی که ویروس کرونا به وجود آورده بود، برنامه‌های دهه فجر با همان صلابت و اقتدار و پربار مانند همیشه برنامه‌ریزی شدند.

وی با اشاره به نام‌گذاری شعار سال تحت‌عنوان جهش تولید توسط مقام معظم رهبری، عنوان کرد: تعداد و حجم سرمایه‌گذاری پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی و اقتصادی قابل افتتاح و کلنگ‌زنی در دهه فجر امسال 370 طرح و پروژه با اعتبار و حجم سرمایه‌گذاری بالغ بر 1200 میلیارد تومان است.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان ادامه داد: از این تعداد 320 پروژه عمرانی با اعتبار 730 میلیارد تومان بوده که 262 پروژه قابل افتتاح و 58 پروژه قابل کلنگ‌زنی در دهه فجر امسال است.

ایرانی تصریح کرد: از بین 370 طرح و پروژه دهه فجر امسال، 50 طرح و پروژه اقتصادی با اعتباری بالغ‌بر 465 میلیارد تومان بوده که از این تعداد 49 طرح قابل افتتاح و یک طرح قابل کلنگ‌زنی است.

وی با بیان این‌که آن چیزی که برای مردم ما قابل‌توجه و حیاتی است بحث اشتغال است، عنوان کرد: با افتتاح و کلنگ‌زنی این طرح‌ها بالغ‌بر 9 هزار و 872 نفر به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به‌کار می‌شوند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری لرستان افزود: علاوه‌بر 370 طرح و پروژه در دهه فجر تا پایان سال 99 تعداد 130 طرح و پروژه دیگر با اشتغال بالغ بر سه هزار و 376 نفر به بهره‌برداری می‌رسند.

ایرانی عنوان کرد: در اولین روز از ایام‌الله دهه فجر دیدار استاندار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، مراسم سالروز ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی در فضای باز مصلی الغدیر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، نواختن زنگ انقلاب در مدارس به صورت نمادین در یک مدرسه در هر شهرستان، دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی و وی بیان کرد: پروژه‌ها و برنامه‌ها در تمام شهرهای استان پراکنده شده‌اند که با حضور مقامات و مسئولان ملی، کشوری و استانی در روزهای آتی به بهره‌برداری می‌رسند.

شناسه خبر 36153