شناسه خبر:37985
1399/12/24 10:20:02

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سلسله گفت: با هدف تثبیت مالکیت دولت بر عرصه‌های ملی، جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی از محل اعتبارات ملی، طرح ممیزی اراضی و تفکیک مستثنیات بیش از 22 هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی این شهرستان کاداستر شد.

امیرمحمد نظرپوری اظهار کرد: این مساحت از نقشه‌های پلاک‌های ثبتی (روستاها) حوزه استحفاظی شهرستان در اجرای پروژه کاداستر اراضی ملی اصلاح هندسی و تدقیق شده است.

وی افزود: کاداستر منابع طبیعی عبارت است از تهیه نقشه‌های رقومی دارای مختصات با دقت هندسی استاندارد، که بر اساس دستورالعمل کاداستر سازمان جنگل‌ها مراتع و آبخیزداری کشور از محدوده منابع ملی و اراضی مستثنیات تهیه شده و باید در سامانه شمیم (شبکه ملی یکپارچه ملک) سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تثبیت گردد و برای محدوده‌های منابع ملی سند تک‌برگ با مختصات و حدود و ثغور مشخص صادر شود.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری سلسله خاطرنشان کرد: اصولی‌ترین راهکار جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی توسط افراد سود‌جو و فرصت‌طلب اخذ اسناد مالکیت اراضی ملی به صورت تک‌برگ و کاداستر می‌باشد و روند اخذ سند ملی با سرعت در حال انجام است.

نظری‌پور همچنین با اشاره به اجرای طرح‌های جنگل‌کاری اقتصادی در شهرستان، بیان کرد: امسال بیش از 200 هکتار از اراضی ملی منطقه تملیه با گیاهان دارویی و مرتعی جنگل‌کاری اقتصادی و 200 هکتار از اراضی ملی منطقه چشمه علی‌اکبر نهال‌کاری شد.

بیش از 112 هزار هکتار اراضی ملی در شهرستان سلسله وجود دارد که 54 هزار هکتار از آن‌ها جنگل و 58 هزار هکتار نیز مرتع است.

شناسه خبر 37985