شناسه خبر:38069
1399/12/25 11:12:05

سپهرغرب، گروه اندیشه: حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری در همایش ملی «هوای نو» گفت: درحال حاضر در خوشبینانه‌ترین حالت از 20 درصد ظرفیت ائمه جمعه درامور فرهنگی و تبلیغی کشور استفاده می‌شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خطاب به مسئولان کانون‌های فرهنگی و تبلیغی کشور، گفت: کانون‌های فرهنگی و تبلیغی باید توانمندی خود را افزایش دهند تا نقش خود را در حوزه هدایتگری به بهترین شکل ایفا کنند.

وی با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری از کانون‌های فرهنگی مساجد ادامه داد: سعی کردیم برنامه‌ای با وجوه مختلف را به‌منظور برطرف کردن نیازمندی‌های فرهنگی و هنری کشور تبیین و تنظیم کنیم و در این برنامه مبانی، اسناد و ظرفیت‌های سخت و نرم و استفاده از فناوری‌های نو را مدنظر قرار دادیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در ادامه بیان کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی فرض بر این است با یک خودسازی جدی نهاد امامت بتواند نقش خود را در مسیر پیش رو و با جهت‌گیری صحیح در اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور که مورد نظر رهبر معظم انقلاب بوده است ایفا کند.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری تصریح کرد: هدف گذاری ما در این رابطه مربوط به سال 1404 است که نهاد امامت در شبکه‌هایی که رهبر معظم انقلاب ترسیم کردند حرکت کند.

وی در رابطه با شرایط نهاد امامت توضیح داد: ما در این رابطه مشاهده کردیم که نهاد امامت با وجود پیوست، فاقد شبکه بوده و به همین دلیل بر اساس یک آرایش قرارگاهی از سطح مرکزی شروع کردیم و این مورد را به شهرستان‌ها گسترش دادیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در رابطه نقش ائمه جمعه در این شبکه اظهار کرد: همکاری ائمه جمعه با نهادهای فرهنگی کاملاً در شبکه امامت مشخص و تعریف شده است اما در حال حاضر در خوشبینانه‌ترین حالت در حال استفاده از 20 درصد ظرفیت ائمه جمعه در امور فرهنگی و تبلیغی کشور هستیم.

شناسه خبر 38069