شناسه خبر:38356
1400/1/5 10:56:31

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در حال حاضر 2 هزار و 104 واحد صنعتی در سطح استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار بوده که بیشتر آنها در 2 سال اخیر به شبکه گازرسانی متصل شده اند.

احمد فعله‌گری: با بیان اینکه شرکت گاز کردستان در کنار گازرسانی به مناطق شهری و روستایی، در حوزه اتصال واحدهای صنعتی به شبکه سراسری گاز نیز عملکرد قابل قبولی داشته است, اظهار کرد: در آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید در سال 92، یک هزار و 186 واحد صنعتی در کردستان به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل بود که اکنون این رقم به 2 هزار و 104 مورد رسیده است.

وی افزود: براساس مصوبه شورای اقتصاد کردستان, یک هزار و 389 واحد تولیدی و صنعتی در استان باید به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل شوند و از این رو سرعت گازرسانی به این حوزه در کردستان طی چند سال اخیر شتاب قابل توجهی گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تاکنون 670 واحد صنعتی در قالب مصوبه شورای اقتصاد گازدار شده و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته 270 واحد صنعتی این استان نیز در سال 1400 به شبکه سراسری گاز متصل می‌شوند.

فعله‌گری با اشاره به اینکه در سال 99 به 144 واحد صنعتی استان گازرسانی شده است، یادآور شد: با گازرسانی به این تعداد واحد صنعتی، سالانه 3 میلیون مترمکعب در مصرف سوخت های فسیلی صرفه‌جویی می‌شود.

وی با بیان اینکه صاحبان صنایع بابت اتصال واحد صنعتی آنان به شبکه سراسری گاز هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند و تمام عملیات گازرسانی به صورت رایگان انجام می شود، بیان کرد: برای گازرسانی به هر واحد صنعتی 600 میلیون تومان هزینه می‌شود.


منبع: خبرگزاری فارس

شناسه خبر 38356