شناسه خبر:38866
1400/1/18 23:35:40
رئیس کل دادگستری کرمانشاه خبر داد:

رسیدگی به مشکلات قضائی 156 شهروند کرمانشاهی

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از رسیدگی به مشکلات قضائی 156 شهروند کرمانشاهی در نخستین ملاقات عمومی با مردم در سال 1400 خبر داد.

پرویز توسلی‌زاده صبح روز گذشته با اشاره به نخستین ملاقات عمومی با شهروندان کرمانشاهی در سال جدید، اظهار کرد: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به مشکلات قضائی 156 مراجعه‌کننده رسیدگی شد.

وی با تأکید بر اینکه تمام وقت قضات و کارمندان دستگاه قضائی متعلق به مردم است، افزود: با توجه به شرایط سخت کرونایی امکان نادیده گرفتن درخواست‌های مردم وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات مردم باید از اولویت‌های کاری باشد، گفت: خدمت به مردم یکی از وظایف اصلی دستگاه قضائی بوده که در این راستا باید تمامی تلاش‌ها برای جلب رضایت و حل مشکلات مردم به‌کار گرفته شود.

توسلی‌زاده با اشاره به مزیت‌های ارتباط دوسویه و چهره به چهره در ملاقات مردمی، تصریح کرد: این امر سبب اقناع و جلب رضایت ارباب رجوع، رعایت حقوق شهروندی، شناخت و رفع فوری برخی از مشکلات مراجعین و پاسخگویی صریح و شفاف می‌شود.

وی ادامه داد: این مهم سرمایه‌های اجتماعی را افزایش داده و می‌تواند سبب کاهش مراجعات به دادگستری استان کرمانشاه شود.

توسلی‌زاده با تأکید بر اینکه در سال جدید ملاقات‌های عمومی بیشتر از سال گذشته مورد توجه قرار دارد، بیان کرد: حفظ کرامت مراجعین، حل مشکلات آن‌ها در چارچوب قانون، اقناع آن‌ها با گفت‌وگو، جلب رضایت و افزایش سرمایه اجتماعی ازجمله اهداف دادگستری استان کرمانشاه در ملاقات‌های عمومی با مردم است.

 

شناسه خبر 38866