شناسه خبر:39119
1400/1/23 23:25:04

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار فامنین گفت: داماد و پدرش در یکی از روستاهای فامنین به‌علت بی‌اعتنایی به مصوبات ستاد مقابله با کرونا و برگزاری جشن عروسی با توجه به شرایط قرمز کرونایی، بازداشت شدند.

سیدمجید شماعی روز دوشنبه اظهار کرد: براساس مصوبات ستاد ملی و استانی مدیریت بیماری کرونا، هرگونه تجمع و ازدحام جمعیت در قالب برگزاری مراسم عزاداری یا عروسی ممنوع بوده و متخلفان طبق قانون مجازات می‌شوند.

وی اضافه کرد: با وجود هشدار بهورز یک روستا در فامنین برای خودداری از برگزاری مراسم عروسی، اما خانواده داماد اقدام به دعوت حدود 400 میهمان برای حضور در جشن کرده بودند که با ورود ستاد کرونا و دادستانی داماد و پدرش بازداشت و برای آن‌ها پرونده قضائی تشکیل شد.

فرماندار فامنین ادامه داد: اعضای این خانواده بی‌توجه به وضعیت قرمز شهرستان درحال تدارک برپایی جشن عروسی بودند که از سوی شبکه بهداشت و دادستانی تذکر گرفته اما بی‌توجه به این تذکر، اصرار بر برگزاری مراسم داشتند که بازداشت شدند.

شماعی بیان کرد: ستاد مقابله با کرونا علاوه‌بر مرکز شهرستان در روستاها نیز با عضویت بهورز، شورای اسلامی روستا، دهیار، روحانی روستا و فرمانده پایگاه مقاومت تشکیل شده و هر هفته جلسه برگزار می‌کند.

وی افزود: آن‌ها در جلسه اقدام به بررسی وضعیت روستا کرده و نتیجه نشست در قالب یک صورت‌جلسه به فرمانداری ارائه می‌شود.

درحال حاضر 9 شهرستان استان همدان در وضعیت قرمز و شهرستان اسدآباد نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد که با توجه به روند افزایش شمار بیماران در روزهای آتی وضعیت اسدآباد نیز قرمز می‌شود.

با توجه به قرار گرفتن استان همدان در شرایط قرمز کرونایی، اعمال محدودیت‌های جدید پیش‌بینی‌شده در طرح جامع هوشمند برای رنگ‌بندی قرمز در این استان آغاز شده است.

طبق آخرین آمار ارائه‌شده از سوی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تاکنون 204 نفر در شهرستان فامنین به کرونا مبتلا شده‌اند.

شناسه خبر 39119