شناسه خبر:39203
1400/1/24 23:42:02

سپهرغرب، گروه خبر: علی‌محمد مالمیر یکی از ستاره‌های سابق کُشتی استان همدان است، کُشتی‌گیری که کارشناسان او را بوته‌ای خودرو نامیده‌اند.

مالمیر کُشتی‌گیری با استعداد و باهوش که همیشه در رده‌های اول تا سوم انتخابی تیم ملی جای داشت و هیچ کُشتی‌گیری حتی امثال امیررضا خادم از مواجه شدن با او خوشحال نمی‌شدند.

گفت‌وگویی که در ادامه می‌خوانید گپ‌وگفت کوتاهی با این ستاره تویسرکانی است؛. مالمیر می‌گوید: از خردادماه 98 با هیئت کُشتی به‌عنوان سرمربی در رده جوانان، بزرگ‌سالان و امید همراه با سعید ابراهیمی کار کردم؛ حدوداً 100 روز با بچه‌ها در اردوها کنار دیگر مربیان مثل جلال لطیفی فعالیت داشتیم.

وی گفت: نتیجه تیم بزرگ‌سالان در بیرجند را که سال قبل 24 کشور شده بود، با همکاری هیئت و همه بزرگان و دیگرمربیان سازنده به مقام چهارم کشور ارتقا دادیم و توانستیم تیم امید را در انتخابی تیم ملی در جایگاه دوم قرار دهیم.

مالمیر تصریح کرد: همراه سعید ابراهیمی برای نخستین‌بار در مسابقات 10 تیم برتر کشور که دو تیم الف و ب تیم ملی هم حضور داشتند، دوم شدیم که برای نخستین‌بار تیم مازندران را شکست دادیم.

این کُشتی‌گیر افزود: تیم جوانان را در سال قبل جهت آماده شدن تیم در چند مسابقه 10 جانبه با تیم‌های برتر کشور در استان البرز و لرستان شرکت دادیم که بعد از میزبانان بالاتر از تهران و دیگر استان‌ها، دوم شدیم و در آخرین برنامه جهت اعزام به مسابقات کشوری کرمان جام سردار شهید سلیمانی در همدان اول شدیم.

مالمیر ضمن انتقاد از برخی افراد در کُشتی استان، گفت: اگر شرایط حاد بیماری کرونا به‌وجود نمی‌آمد، بهترین نتیجه را در سال قبل می‌گرفتیم؛ اما متأسفانه بعضی‌ها یک ماه قبل از مسابقات نوجوانان و جوانان آمدند و سرمربیان و مربیان این دو تیم را عوض کردند و تیم را به حاشیه بردند تا جایی که چندنفر از اعضای تیم از کُشتی خداحافظی کردند.

وی بیان کرد: من و آقای ابراهیمی و لطیفی و دیگر عزیزان به‌خاطر آرامش کُشتی سکوت کردیم تا بچه‌ها آسیب نبینند، هیئت کُشتی (آقای یاری) طی این 20 ماه هر موقع تقاضای اردو کردیم با آغوش باز بهترین شرایط اردو را مهیا کرد و در بهترین شرایط ما تمرین کردیم که واقعاً در طول این مدت‌ها بی‌سابقه بود و صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنم.

مالمیر ابراز کرد: با تدبیر جناب یاری در دقیقه 90 به تیم اضافه شدم و هرکمکی از دستم برآمد به‌خاطر شناختی که از تیم داشتم در کنار آن حضور پیدا کردم.

وی در ادامه گفت: جا دارد کسب این مقام‌ها را به تک‌تک مربیان عزیز و آقای یاری و مدیرکل ورزش جناب پهلوان حمید سیفی و همه مردم کُشتی‌دوست استان تبریک بگویم که نشان‌ها عبارت‌اند از یک طلا، یک نقره و یک پنجمی.

این کُشتی‌گیر در خاتمه ضمن دعوت از همه اهالی کُشتی به همدلی و یک‌صدایی، افزود: از تمامی دلسوزان و پیش‌کسوتان کُشتی تقاضا داریم هر کمکی که از کسی برمی‌آید انجام بدهد، ما باید در آینده از مربیان سازنده گذشته که چند کُشتی‌گیر در سطح ملی و بین‌المللی تربیت کرده‌اند، در اردوهایمان استفاده بهینه کنیم؛ مثل سعید گودرزی، فرامرز سماوات و دیگر قهرمانان همچون مهرداد سعدی‌نژاد. اینان باید در اردوها به جوانان تجربیات خود را انتقال بدهند و باید از تمامی کسانی که می‌توانند قدمی در راه پیشرفت این عزیزان داشته باشند، استفاده کنیم و اگر هم کسانی با برنامه‌ها و سیاست‌های هیئت کُشتی سازگاری ندارند، خواهش می‌کنیم سکوت کنند تا این هیئت با آرامش بهتری برنامه‌ها را انجام دهد.

شناسه خبر 39203