شناسه خبر:39771
1400/2/6 09:41:01

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: از اسفندماه سال گذشته تاکنون یک میلیارد و 200 میلیون ریال خسارت ناشی از جریان برق به مشترکان خانگی و تجاری استان پرداخت شده است.

هیوا لهونیان روز شنبه اظهار کرد: حدود چهار میلیارد ریال خسارت نیز در صف پرداخت به مشترکان خانگی و تجاری قرار گرفته است و مابقی نیز توسط شرکت بیمه‌گر کوثر (طرف قرارداد شرکت توانیر) درحال بررسی و تطبیق با ضوابط و دستورالعمل‌های جاری است.

وی با بیان اینکه شرط پرداخت خسارت به مشترکان این است که حادثه باید در عرصه و اعیان املاک مشترکین خانگی و تجاری روی داده باشد، اضافه کرد: درصورتی که در اثر جریان برق، خسارت به تجهیزات و وسایل برقی وارد شد، مشترکان می‌توانند برای دریافت غرامت به سایت شرکت توانیر (bime.tavanir.org.ir) مراجعه کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: تاکنون یک‌هزار و 315 مشترک در سامانه پرداخت خسارت ثبت‌‌نام کرده و بیش از 50 میلیارد ریال خسارت احتمالی ناشی از جریان برق توسط مشترکان در کردستان گزارش شده است.

لهونیان اضافه کرد: تاکنون یک‌هزار و 315 مشترک در سامانه پرداخت خسارت ثبت‌نام کرده‌اند و بیش از 50 میلیارد ریال خسارت ناشی از جریان برق، توسط مشترکان کردستانی گزارش شده است.

درحال حاضر 677 هزار و 409 مشترک در کردستان از خدمات شرکت توزیع برق بهره‌مند هستند که 637 هزار و 451 مشترک آن مربوط به بخش‌های خانگی و تجاری است.

شناسه خبر 39771