شناسه خبر:40913
1400/2/30 01:36:19

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: 76 واحد تولیدی استان در تملک بانک‌ها هستند.

اسد عبدالهی در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های لرستان که امروز 29 اردیبهشت‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه با هدف ارائه گزارش عملکرد سیستم بانکی استان طی سال گذشته برگزار شد و مصارف و منابع بانک‌های استان در سال جاری نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: میزان تسهیلات پرداختی بانک‌ها در رابطه با وام ازدواج و تدابیر اندیشیده شده برای پرداخت این تسهیلات در سال جاری از دیگر محورهای مهم جلسه امروز بود که بر تسهیل و تسریع در انجام آن تأکید شد.

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن خشکسالی و محدودیت‌های مرتبط با آن مقرر شد به مقدار 15 درصد از تسهیلات سیستم بانکی استان طی سال‌جاری به بخش کشاورزی اختصاص یابد تا در زمینه پیشگیری و کاهش خسارات به این بخش آمادگی لازم وجود داشته باشد.

عبدالهی اضافه کرد: طبق تصمیم اتخاذ شده در جلسه امروز مقرر شد از 76 واحد تملک شده توسط بانک‌های استان با برنامه‌ریزی و هماهنگی بین دستگاه‌های مرتبط، هفته‌ای دو واحد اقتصادی از تملک بانک‌ها خارج و تعیین تکلیف شوند.

وی بیان کرد: در حال حاضر 46 واحد اقتصادی از این تعداد در اختیار مالکین قبلی قرار دارد و با توجه به شرایط به وجود آمده، از چرخه تولید خارج نشده و فعالیت آن‌ها ادامه دارد.

شناسه خبر 40913