شناسه خبر:41011
1400/3/2 10:52:18

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 34 دستگاه ماینر کشف شده است، گفت: از مردم درخواست داریم تا اگر اطلاعاتی از فعالیت بیت‌کوین‌ها در سطح استان دارند، اعلام کنند و در ازای آن از شرکت پاداش بگیرند.

امیدعلی مرآتی روز گذشته در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: صنعت برق امسال تابستان خیلی سختی را پیش‌ رو دارد.

وی ادامه داد: امسال به‌دلیل کاهش نزولات آسمانی آب سدها کاهش یافته و حدود سه تا چهار هزار مگاوات کمبود تولید در سدها صورت گرفته که علاوه‌بر آن، افزایش 15 تا 20 درصدی بار مصرفی در کل کشور و استان و همچنین استفاده غیر مجاز از بیت‌کوین‌ها، مشکلاتی را برای صنعت برق به‌وجود آورده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه گفت: در راستای مدیریت مصرف برق و جلوگیری از خاموشی، از مردم درخواست داریم تا اگر اطلاعاتی از فعالیت بیت‌کوین‌ها در سطح استان دارند، اعلام کنند و در ازای آن از شرکت پاداش بگیرند و مطمئن باشند که نام آن‌ها نزد حراست شرکت به شکل محرمانه محفوظ خواهد ماند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 340 دستگاه ماینر کشف شده، افزود: امسال نیز تا به امروز 34 دستگاه ماینر از سطح استان کشف شده است.

مراتی تصریح کرد: فعالیت بیت‌کوین‌های سطح استان غیر مجاز است و تاکنون کسی مجوزی از سازمان صنعت مبنی بر استفاده از بیت‌کوین به شرکت ما تحویل نداده است.

وی در پایان گفت: با توجه به اینکه تابستان امسال خیلی سخت خواهد بود، باید با همکاری مشترکان خانگی، دستگاه اجرایی و خدمات‌رسان و همچنین تیم مدیریتی استان از این سال سخت عبور کنیم؛ البته تفاهم‌نامه‌های زیادی را با مشترکان کشاورزی، صنعتی، تجاری، اداره‌ها و خانگی در راستای مدیریت مصرف منعقد کرده‌ایم تا با همکاری هم خاموشی با برنامه‌ای اعمال نشود.

شناسه خبر 41011