شناسه خبر:41732
1400/3/19 10:29:09

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار بدره از مراحل پایانی احداث جاده قاضی‌خان-بدره خبر داد و گفت: این پروژه راهسازی اواخر تیرماه تکمیل و زیر بار ترافیک می‌رود.

یونس آزادی روز سه شنبه در حاشیه دیدار نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام با مردم بدره اظهار کرد: طول جاده قاضی‌خان-بدره 13 کیلومتر است که 6 کیلومتر آن در محدوده شهرستان سیروان تکمیل شده است.

وی افزود: هفت کیلومتر باقی‌مانده این پروژه در شهرستان بدره است که هم‌اکنون در مرحله عملیات آسفالت قرار دارد.

فرماندار بدره یادآور شد: این پروژه به دلیل پستی و بلندی‌های شدید و همچنین وجود رودخانه‌ها و ارتفاعات کوهستانی یکی از پرهزینه‌ترین پروژه‌های راهسازی استان محسوب می‌شود.

آزادی با بیان اینکه ردیف ملی برای بهسازی و ایم‌سازی جاده‌ایلام به بدره تأمین شده است، بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه این شهرستان دارای 12 هزار و 500 هکتار اراضی کشاورزی است، گفت: از این میزان 12 هزار هکتار به صورت دیم بوده و تنها 500 هکتار آبی است که با بهره‌برداری از سه ایستگاه پمپماژ در دست اقدام در سطح شهرستان، جمع اراضی آبی به چهار هزار و 500 هکتار افزایش خواهد یافت.

فرماندار بدره با اشاره به دیگر ظرفیت‌های شهرستان در بخش کشاورزی یادآور شد: پروژه ایستگاه پمپاژ تلخاب دارای 75 درصد پیشرفت فیزیکی است که با تکمیل این پروژه 600 هکتار از اراضی این شهرستان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

آزادی افزود: پروژه ایستگاه پمپاژ دشت ولی عصر(عج) بیش از 25 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و یک هزار و 200 هکتار از اراضی دیم شهرستان با الگوی کشت گیاهان دارویی و باغات مطالعه را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: ایستگاه پمپماژ آب هندمینی نیز در مرحله تخصیص آب از رودخانه از وزارت نیرو قرار دارد و پیگیری‌های در این خصوص در حال انجام است.

فرماندار بدره تأکید کرد: توسعه آبزیان در سد دریاچه سد سمیره با ظرفیت دو هزار و 500 تن در سال در حال اجراست و امسال نیز دو هزار هکتار جنگل‌کاری در سطح جنگل‌های این شهرستان انجام شده است.

آزادی یادآور شد: پیگیری‌های لازم برای ساخت بیمارستان با توجه نیاز صورت این شهرستان انجام شده است که امیدواریم با تأمین زمین مورد نظر برای این پروژه احداث مرکز درمانی در این شهرستان به‌زودی وارد فاز عملیاتی شود.

شهرستان بدره در 85 کیلومتری شهر ایلام قرار دارد.

شناسه خبر 41732