شناسه خبر:41734
1400/3/19 10:33:01

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل دامپزشکی استان ایلام با بیان اینکه بیش از 320 مرکز غیر مجاز کشتار مرغ داریم گفت: طرح ساماندهی کشتار غیر مجاز و عرضه مرغ زنده از دهم خرداد در ایلام آغاز شده است.

رامین پورنجف با بیان اینکه طرح ساماندهی کشتار غیر مجاز و عرضه مرغ زنده از دهم خرداد در ایلام آغاز شده است، اظهار کرد: بر این مبنا، تمام مراکز شناسایی و اخطاریه‌های بهداشتی به این مراکز ابلاغ شده تا از عرضه و کشتار غیرمجاز خودداری شود.

وی افزود: حدود بیش از 320 مرکز غیر مجاز کشتار مرغ داریم و در طرح ساماندهی افراد توجیه می‌شوند به سازمان صمت مراجعه می‌کنند مجوز می‌گیرند و استانداری تضمین کرده که تسهیلات در اختیار آن‌ها قرار دهد.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: وارد شدن خونابه، امحا و احشا به محیط زندگی موجب افزایش موجودات موذی و افزایش بیماری‌های دامی و همچنین بیماری‌های مشترک انسان و دام مانند آنفلوانزا، بیماری سالمونلوز و بیماری‌های حاد پرندگان می‌شود؛ انتشار این بیماری‌ها موجب به خطر افتادن سرمایه دامی استان و علاوه بر این قیمت تمام شده مرغ زنده در مقایسه با مرغ کشتار روز یا همان مرغ آماده طبخ بیشتر تمام می‌شود.

پورنجف تصریح کرد: مرغ زنده خیلی گران‌تر است و با افت 30 درصدی لاشه با اجاره دستمزد قیمت مرغ زنده به هر کیلو حدود 40 هزار تومان می‌رسد.

وی ادامه داد: این مراکز غیرمجاز با فراهم‌سازی شرایط بهداشتی می‌توانند روزانه مرغ بهداشتی از طرف معاونت بهبود جهاد کشاورزی و اتحادیه مرغداران تحویل گیرند به هیچ عنوان مرغ زنده تحویل دلالان نمی‌شود و در صورت عدم رعایت این موضوع متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

شناسه خبر 41734