شناسه خبر:41776
1400/3/20 09:24:58

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: پارک فناوری سلامت زمینه اشتغال‌زایی، رشد صادرت، خلق ثروت، سرمایه‌‌گذاری خارجی و رشد اقتصادی را فراهم کند.

نخستین شورای پارک فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه روز گذشته با حضور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، رئیس دانشگاه، رئیس پارک و رؤسای دانشگاه‌های کلان‌منطقه سه آمایشی برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این نشست اظهار کرد: تغییر نام معاونت پژوهشی به تحقیقات و فناوری، به جهت تأکید بر گسترش فناوری، تولید ثروت و حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سه و چهار بود.

محمودرضا مرادی تصریح کرد: یکی از ارکان مهم حوزه فناوری دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری است که باعث توانمندسازی شرکت‌ها برای ورود به بازار و ایجاد، انتقال و بومی‌سازی دانش و نیز ارتباط مؤثر با صنعت برای عملیاتی کردن ایده‌ها می‌شود.

وی اضافه کرد: امکانات خوبی در کلان‌منطقه وجود دارد که می‌توانند در کنار هم باعث‌ رشد منطقه شوند و با توجه به اینکه یکی از معضلات مهم‌ منطقه کمبود زمینه کار است، این امکان می‌تواند زمینه اشتغال‌زایی، رشد صادرت، خلق ثروت و سرمایه‌‌گذاری خارجی و رشد اقتصادی را فراهم کند.

این مقام مسئول در پایان با معرفی پارک فناوری سلامت، خواستار همکاری دانشگاه‌های کلان‌منطقه و تبادل نظر رؤسای دانشگاه‌ها در این حوزه شد.

   کرمانشاه، نخستین دانشگاهی که شورای پارک فناوری سلامت آن فعالیت کرد

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه نیز اظهار کرد: پارک فناوری سلامت کلان منطقه سه، در اردیبهشت‌ماه 99 از شورای گسترش دانشگاه‌ها مجوز گرفت؛ در سراسر کشور 10 کلان‌منطقه دارای پارک فناوری سلامت هستند.

رضا خدارحمی تصریح کرد: امور هماهنگی و هدایت پارک برعهده دانشگاهی است که مجوز به‌نام آن دانشگاه صادر شده، اما دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خود را نسبت به کلان‌منطقه متعهد می‌داند.

خدارحمی اضافه کرد: ما نخستین دانشگاهی هستیم که شورای پارک آن شروع به فعالیت کرده است. از اهداف پارک فناوری سلامت، بومی‌سازی دانش و ارتباط بین صنعت و دانشگاه است.

وی تصریح کرد: ما ظرفیت‌های خوبی در کلان‌منطقه داریم، همچون بهره‌مندی از اراضی مستعد و هم‌جواری با کشور عراق؛ در چشم‌انداز پارک کلان‌منطقه استقرار شرکت‌های عضو مراکز رشد دانشگاه‌های کلان‌منطقه دیده شده است.

خدارحمی اضافه کرد: محل استقرار شرکت‌ها، واحدهای توسعه صنایع و شتاب‌دهنده‌ها در فضای پارک است.

شناسه خبر 41776