شناسه خبر:84878
1403/4/28 18:02:11
مدیرکل دامپزشکی استان همدان خبر داد:

بازرسی 1455 رأس دام و لاشه قربانی در همدان

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از بازرسی و نظارت بهداشتی و ذبح شرعی یک‌هزار و 455 رأس دام و لاشه کشتاری طی تاسوعا و عاشورا در این استان خبر داد.

امیرحسین نقی‌پور از بازرسی و نظارت بهداشتی و ذبح شرعی یک‌هزار و 455 رأس دام و لاشه کشتاری طی تاسوعا و عاشورا در این استان خبر داد و اظهار کرد: بازرسی و نظارت بهداشتی و ذبح شرعی این تعداد رأس دام زنده و لاشه کشتاری توسط 38 گروه ثابت و سیار شامل 80 نفر دامپزشک، ناظر شرعی و ناظر بهداشتی در استان انجام شد.

این مقام مسئول ابراز کرد: در راستای انجام طرح نظارت بهداشتی و ذبح شرعی بر دام‌های قربانی در تاسوعا و عاشورا، در بازرسی‌های 58 لاشه اصلاح موضعی شد.

وی ادامه داد: 65 عدد کبد و 112 عدد ریه و 15 عدد کلیه غیر قابل مصرف تشخیص داده شد که ضبط و معدوم و از چرخه مصرف انسانی خارج شدند؛ ضمن اینکه 67 عدد کبد نیز اصلاح شد.

نقی‌پور با اشاره به اهمیت نظارت‌های دامپزشکی بر سلامت افراد جامعه، افزود: درصورت نبودن این نظارت‌ها خطرات فراوانی سلامت افراد جامعه را تهدید می‌کند. امیدواریم با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های بین بخشی هم‌زمان با اطلاع‌رسانی و افزایش اطلاعات افراد جامعه، دام‌های قربانی در مناسبت‌های مختلف بازرسی شوند تا هیچ لاشه‌ای بدون نظارت وارد چرخه مصرف انسانی نشود.


منبع: خبرگزاری ایسنا

شناسه خبر 84878