شناسه خبر:42016
1400/3/26 09:39:55
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان:

خط اضطراری آبرسانی به همدان راه‌اندازی شود

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: خط اضطراری آبرسانی به همدان هرچه سریع‌تر راه‌اندازی شود.

سید هادی حسینی‌بیدار در ستاد پایش تنش آبی همدان اظهار کرد: مجموعه صنعت آب استان از سال 86 با تنش آبی مواجه بوده که خوشبختانه با تلاش همکارانمان موفق به مدیریت شرایط موجود شدیم.

وی با بیان اینکه همه همکاران ما بحران‌دیده هستند و آماده شرایط اضطراری، همین امر موجب شد تا مردم همدان طی سال‌های اخیر هرگز قطعی آب نداشته باشند گفت: از سال 94 قرار بود خط اضطراری آبرسانی به همدان راه‌اندازی شود، بر اساس تعهدات موجود، حفر و تجهیز هفت حلقه چاه در منطقه خالق‌وردی عملیاتی شد که متأسفانه به دلیل عدم تأمین اعتبارات نتوانستیم از این خط در مواقع تنش آبی بهره‌برداری کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان افزود: قرار بود با بهره‌برداری از این خط در اردیبهشت ماه سال جاری برداشت از سد اکباتان 20 لیتر در ثانیه کاهش یابد که متأسفانه این مهم محقق نشد.

حسینی‌بیدار یادآور شد: با پیگیری‌های حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس مبلغ 20 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شد ضمن اینکه شرکت مهندسی نیز 20 میلیارد تومان به‌منظور تنش آبی و دو میلیارد تومان اعتبار نیز به منظور آبرسانی از دره مرادبیگ در نظر گرفته شده است.

وی افزود: باید تلاش کنیم آبرسانی از این خط اضطراری هرچه سریع‌تر امکان‌پذیر شود چراکه با وضعیت موجود در مهر ماه سال جاری به مشکل برخواهیم خورد؛ ضمن اینکه انتقال آب از این خط اضطراری برداشت آب از سد اکباتان را کاهش می‌دهد.

فرماندار شهرستان همدان نیز ضمن تقدیر از تلاش و دغدغه‌مندی مدیرعامل آبفای استان،گفت: هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به مردم نیست.

محمدعلی محمدی با بیان اینکه اگر در شهر 650 هزار نفری همدان اتفاقی بیافتد هیچ عذری از کارگزاران این نظام پذیرفته نیست، عنوان کرد: با وجود اینکه در حال حاضر موضوع انتخابات مطرح است اما به تأکید استاندار همدان از امور روزمره مردم غافل نیستیم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به تجربیات، تدبیر و همتی که از مدیران و کارکنان صنعت آب استان سراغ داریم از بحران آبی پیش‌رو نیز عبور خواهیم کرد، گفت: شما سابقه خوبی در کشور دارید که باید باردیگر به آن مهر تأیید بزنید.

فرماندار شهرستان همدان تصریح کرد: افرادی که در این مجموعه مشغول به خدمت‌رسانی هستند به دنبال نام و نشان نیستند و اجر این کار تنها در نزد خداوند متعال است.

شناسه خبر 42016