شناسه خبر:42596
1400/4/7 09:53:31

سپهرغرب، گروه خبر: سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام گفت: مصرف برق در استان طی شبانه‌روز گذشته به عدد 344 مگاوات رسیده که 59 مگاوات از برنامه تعریف شده شرکت مادرتخصصی بالاتر بوده است.

محمد محمدیان‌شمالی سهمیه ابلاغی امروز مصرف برق استان را 310 مگاوات بیان کرد و افزود: تا این لحظه میزان مصرف برق مصرفی به 307 مگاوات رسیده است.

وی تأکید کرد: در این خصوص می‌توان ایلام را استانی با درصد بالای افزایش مصرف برق در کشور دانست.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام با اشاره به اعمال برخی خاموشی‌ها در برخی نقاط استان به‌ویژه حوزه شمالی استان بیان کرد: دلیل این امر جلوگیری از اعمال خاموشی‌های گسترده، طولانی‌مدت و غیر قابل کنترل است و به همین علت مجبور به اعمال برنامه مدیریت اضطراری بار هستیم چرا که این کار باعث ایجاد توازن بین تولید و مصرف می‌شود.

محمدیان‌شمالی تأکید کرد: اگر مصرف برق به همین روال در استان ادامه داشته باشد بدون شک استان در فهرست قطعی برق قرار می‌گیرد.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به شرایط آب و هوایی، استفاده از کولرهای گازی در این استان در فصل گرما به‌صرفه و ضروری نیست، افزود: کاهش یک درجه‌ای کولرهای گازی موجب افزایش پنج درصدی مصرف برق می‌شود، بنابراین درجه مناسب برای این کولرها نیز بین 24 تا 26 است.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام اضافه کرد: اگر مشترکان در ساعات اوج مصرف (12 تا 18 و 20 تا 23) کولر آبی را روی دور کُند قرار دهند، مصرف برق حدود 50 درصد کاهش می‌یابد.

شمالی با بیان اینکه سایبان و کانال‌های کوتاه برای کولر آبی در کاهش مصرف برق بسیار مؤثر است، افزود: در صورت سرویس و تعویض سالانه پوشال کولرهای آبی، استفاده از دور کُند این کولرها جوابگو است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دستگاه‌های اداری سهم قابل توجهی در مدیریت مصرف برق در تابستان دارند و با انجام راهکارهای ساده می‌توان مصرف برق در دستگاه‌های اداری را کاهش داد بنابراین همکاری این ادارات ضروری است.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام به برخی از روش‌های ساده و مؤثر در حداکثر صرفه‌جویی در مصرف برق در ساختمان‌های عمومی و اداری اشاره کرد و بیان کرد: کنترل و تأکید به خاموش کردن سیستم‌های سرمازا غیر ضرور، روشنایی و لوازم اداری بعد از وقت اداری از جمله این راهکارهاست.

تعداد کل مشترکان برق استان ایلام 580 هزارنفری ایلام 230 هزار مشترک است که بیشتر آن‌ها خانگی است و حدود 30 درصد مشترکان برق در محدوده شهرستان ایلام قرار دارند.

شناسه خبر 42596