شناسه خبر:42817
1400/4/12 09:21:46
در کمیته تبلیغات دومین کنگره شهدای استان همدان تاکید شد؛

تبیین نقش سردار شهید حاج حسین همدانی در جبهه مقاومت سوریه

سپهرغرب، گروه خبر: در کمیته تبلیغات دومین کنگره شهدای استان همدان تبیین نقش سردار شهید حاج حسین همدانی در جبهه مقاومت سوریه تاکید شد

نخستین جلسه کمیته تبلیغات دومین کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و ٨ هزار شهید استان همدان در مرکز همایش‌های قرآنی و بین‌المللی همدان برگزار شد.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین علیه السلام استان همدان در این جلسه گفت: برگزاری نخستین کنگره شهدای استان همدان تجربه بسیار ارزنده‌ای بود که الگوی مناسبی برای سایر استان‌های کشور بود که در همین راستا دومین کنگره نیز در سال 140٢ برگزار خواهد شد.

خادمی در این خصوص گفت: ٢٠ کمیته برای این کنگره تشکیل شده که هر یک وظایف و رسالت خاصی را برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این کنگره بر عهده دارند که شهرداری همدان دبیر کمیته تبلیغات و فضاهای شهری است.

وی افزود: برگزاری مطلوب و درخور توجه کنگره شهدای استان همدان نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و منسجم است، از این رو باید از تمامی ظرفیت‌ها در جهت برگزاری باشکوه این کنگره بهره‌برد، لذا از اعضای کمیته تبلیغات انتظار داریم برنامه‌‌ها، پیشنهادها و نظرات خود را در جلسات آتی کمیته ارائه کنند تا به جمع‌بندی نهایی برسیم.

خادمی افزود: جبهه مقاومت اسلامی با محوریت سردار شهید حاج حسین همدانی، شهدای مدافع حرم و شهدای مدافع سلامت موضوعات مهمی هستند که باید در دومین کنگره شهدای استان مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز در این مراسم گفت: در نخستین تجربه برگزاری کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و ٨ هزار شهید استان همدان اقدامات خوبی از سوی مدیریت شهری همدان تدارک و برنامه‌ریزی شده بود که منجر به رضایت خانواده‌های شهدا، مسولان و مردم از برگزاری این کنگره شد.

روح اله وجدی هویدا افزود: طی سال‌های اخیر در حوزه ایثار و شهادت اقدامات خوبی توسط شهرداری همدان صورت گرفته است که تجلیل از خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران، اجرا و بازسازی دیوارنگاره‌های منقش به تمثال شهدا، نصب دوره‌ای عکس شهدا در بلوارها و سرکشی از خانواده‌های شهدا در همین راستا بوده است.

وی اضافه کرد: محله‌محوری یکی از مهمترین حوزه‌های مدیریت شهری در سال‌های اخیر است که در این رابطه اجرای دیوارنگاره شهدا روی دیوار مساجد شهر، تحت عنوان "آبروی محله" اقدام جدیدی از سوی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان است که در تمامی مساجد سطح شهر پیگیری و اجرا خواهد شد.

این مقام مسول افزود: برگزاری مطلوب و شایسته دومین کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و ٨ هزار شهید استان همدان نیازمند شناسایی ظرفیت‌ها و امکانات، خرد جمعی و بیان ایده‌ها و نظرات سازنده است که انتظار می‌رود اعضای کمیته تبلیغات در این حوزه برنامه‌محور و جدی‌تر ورود کنند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی، هنری سرلشکر شهید حاج حسین همدانی نیز در این کمیته حضور داشت و گفت: به مدد توجه شهدا، اولین کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و ٨ هزار شهید استان همدان بسیار مطلوب برگزار شد و همین موضوع باعث شد سایر استان‌ها از تجربیات موفق استان همدان بهره ببرند و رضایت عمومی از برگزاری این کنگره را شاهد بودیم که جای تقدیر دارد.

بهرام دوست پرست تصریح کرد: رویکرد شهرداری همدان در سال‌های اخیر در حوزه ایثار و شهادت و توجه به شهدا بسیار ارزشمند و تأثیرگذار است که جای تقدیر دارد و انتظار می‌رود این رویه تا زمان برگزاری دومین کنگره نیز با شدت و قدرت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: تبیین و معرفی هسته‌های جبهه مقاومت و شهدای مدافع حرم با محوریت سردار شهید حاج حسین همدانی از مهمترین موضوعاتی است که باید در دومین کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و ٨ هزار شهید استان همدان مورد توجه قرار گیرد چرا که بسیاری از زوایای جبهه مقاومت سوریه و نقش شهدای استان همدان در این جبهه ناشناخته مانده است و باید تبیین و به مردم به ویژه نسل امروز ارائه شود.

طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، شهدای استان همدان جزو برترین‌ها هستند که در همین راستا و در جهت معرفی و تبیین جایگاه شهدای استان، دومین کنگره سرداران، امیران، فرماندهان و ٨ هزار شهید استان همدان در سال 1402 برگزار می‌شود.

شناسه خبر 42817