شناسه خبر:43105
1400/4/17 09:25:52

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار همدان با بیان اینکه شرکت‌های خدمات‌رسان برنامه خود را برای کوی نبوت اعلام کنند گفت: متاسفانه برخی از مشکلات ناشی از ساخت و سازهای غیر مجاز است که ما را در مقابل عمل انجام شده قرار داده و لازم است همکاری بیشتری از سوی مردم انجام شود.

روز گذشته فرماندار شهرستان همدان با همراهی تعدادی از مدیران دستگاههای اجرایی ذی‌ربط با حضور در مسجد کوی نبوت و بازدید از کوچه‌های این منطقه مسایل و مشکلات و مصوبات بازدید قبلی را مورد بررسی قرار داد.

فرماندار شهرستان همدان در این مراسم گفت: پوشش رودخانه، احداث بلوار سلامت و تغییر کاربری کوی نبوت که با اهتمام جدی مدیریت ارشد استان اتفاق افتاد آغاز طرح توسعه و شروع کار در این منطقه است.

محمدعلی محمدی افزود: این منطقه تا سال گذشته به عنوان یک نقطه جمعیتی حد فاصل شهر و روستا بوده اما اکنون به عنوان یک محله رسمی از شهر همدان در حال ارائه خدمات زیربنایی از سوی دستگاه‌های اجرایی است.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی باید با عنایت به اسناد بالادستی مطالعات لازم را برای این منطقه به نحوی به انجام برسانند که ضمن رفع مشکلات فعلی افزایش جمعیت منطقه را نیز در افق زمانی مشخص مد نظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه برخی از خدمات زیربنایی مورد نیاز در این منطقه در حال انجام است افزود: برخی از شبکه‌ها و انشعابات موجود نیز نیاز به ساماندهی اصلاح و برنامه‌ریزی دقیق دارد.

فرماندار همدان تصریح کرد: تغییر کاربری کوی نبوت در کمیسیون ماده 5 انجام شده و در حال طی مراحل نهایی است اما راه برون‌رفت از مشکل اینگونه مناطق و بسیاری از مشکلات ما در حوزه زمین، مسکن و اجرای طرح‌ها تسریع در تصویب و ابلاغ طرح جامع شهر همدان است.

وی اضافه کرد: توسعه یک منطقه مسکونی علاوه بر خدمات زیربنایی دستگاه‌های خدمات‌رسان نیاز به خدمات شهری، بهداشتی، درمانی، آموزشی، فرهنگی و انتظامی دارد که باید ضمن جانمایی مناسب پیگیری و فراهم شود.

وی از شرکت‌های خدمات‌رسان خواست برنامه خود را برای کوی نبوت اعلام کنند و اظهار کرد: متاسفانه برخی از مشکلات نیز ناشی از ساخت و سازهای غیر مجاز است که ما را در مقابل عمل انجام شده قرار داده و لازم است همکاری بیشتری از سوی مردم انجام شود.

محمدی افزود: معاونت فرهنگی شهرداری، ورزش و جوانان، سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و امور کتابخانه‌ها باید برای این منطقه برنامه مشخص داشته باشند و فعالیتهای فرهنگی تا آن زمان با محوریت امام جماعت و مسجد محله متوقف نشود.

شناسه خبر 43105