شناسه خبر:43951
1400/5/10 09:19:19
به بهانه 9 مرداد، روز ملی جنگلبان؛

پاسداشت مدافعان حریم طبیعت

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس روابط عمومی منابع طبیعی استان همدان گفت: جنگلبانان نیروهای پُرتلاش عرصه‌های منابع طبیعی هستند؛ قشری که گرما و سرما و تعطیلات نمی‌شناسند و شب و روز برایشان معنا ندارد و با عشق و علاقه و بدون چشمداشت به مأموریت خود یعنی حفظ و حراست از جنگل‌ها و مراتع همچنان ادامه می‌دهند، فقط به‌خاطر مردم میهن اسلامی.

مهرداد آزادی افزود: آنان تلاشگران خستگی‌ناپذیری هستند که در طول خدمت هیچ‌گاه به حق و حقوق واقعی خود دست نیافته‌اند و با کمترین امکانات، تجهیزات، سختی و مشقات فراوان به حفاظت از جنگل‌ها می‌پردازند و خطرات را به جان می‌خرند تا جنگل این شاهکار خلقت و گنجینه‌ طبیعی ارزشمند از آسیب آزمندان برای من و شما در امان بماند.

آزادی بیان کرد: اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و معطوف کردن اذهان عمومی به مقام و جایگاه و سختی شغل جنگلبانان امروز یکی از مطالبات و درخواست‌های اساسی دوست‌داران واقعی طبیعت است تا با افزایش آگاهی مردم به داشتن طبیعتی سالم، هر فرد ایرانی «با شعار من هم جنگلبانم» باشد.

وی گفت: براساس آمار و اطلاعات موجود درحال حاضر حدود پنج هزار و 300 جنگلبان برای حفاظت و صیانت از عرصه‌های طبیعی و انفال درحال انجام وظیفه هستند و تاکنون در همین رابطه 10 نفر از نیروی مردمی و 21 نفر نیروی سازمانی منابع طبیعی برای حفاظت از جنگل‌ها و مراتع جان شیرین خود را در این راه از دست داده‌اند.

این مقام مسئول ابراز کرد: به‌راستی آیا قلم می‌تواند صدای گمنامان منابع طبیعی را که تنها به جرم مدافع حریم طبیعت بودن و حفاظت از جنگل‌ها جان خود را از دست می‌دهند، به گوش مسئولین این مرزوبوم و مردم برساند؟! نمی‌دانم شاید نه؟ و شاید وقتی دیگر...

آزادی اذعان کرد: بیش از 80 درصد از عرصه کشور زیر پوشش عرصه‌های منابع طبیعی قرار دارد که جزء ارزشمندترین سرمایه‌های کشور محسوب شده و به‌عنوان بستر توسعه پایدار قلمداد می‌شوند و با توجه به اهمیت بسیار بالای زیست‌محیطی منابع طبیعی، حفاظت از این موهبت‌های الهی وظیفه خطیر نیروهای جنگلبان است.

رئیس روابط عمومی منابع طبیعی استان همدان گفت: جنگلبانان این قشر پُرتلاش و زحمتکش در خط مقدم پاسداری از میراث طبیعی کشور هستند و با فداکاری و ایثارگری‌های خود در راه حفاظت و صیانت از انفال از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌کنند و به دنبال این فداکاری‌ها امروز عنوان پُرافتخار مدافعان حریم طبیعت را یدک می‌کشند، اما واقعیت این است که حق مطلب در مورد این عزیزان به شایستگی ادا نشده و جایگاه و نقش جنگلبانان به‌درستی برای اذهان عمومی در جامعه بیان نشده است.

وی افزود: با هدف تبیین این جایگاه و معرفی و افزایش آگاهی نسبت به فعالیت‌های این عزیزان پُرتلاش سرزمین پهناور ایران اسلامی، هرسال در مردادماه روز ملی گرامیداشت جنگلبان برگزار می‌شود.

آزادی تصریح کرد: با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گران‌قدر جنگلبان و با آرزوی سلامتی برای جانبازان محافظ منابع طبیعی، از آفریدگار طبیعت برای همکاران سختکوش و محافظان منابع طبیعی در سراسر کشور که در کسوت جنگلبانی و محافظ منابع طبیعی مشغول انجام وظایف خود هستند، توفیق روزافزون همراه با سلامتی و تندرستی خواستاریم و امید داریم که با افزایش آگاهی مردم، ایرانی سرسبز و آباد داشته باشیم و هر فرد ایرانی خود یک جنگلبان باشد. من‌الله‌التوفیق.

شناسه خبر 43951