شناسه خبر:44307
1400/5/18 09:52:49
خبرنگاران در مقابل جریان تحریف بایستند

امیدآفرینی و عدالت‌خواهی مورد توجه رسانه‌ها باشد

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه رسانه‌ها باید در مقابل خط تحریف بایستند و با قلم‌های آزاده خود روشنگری کنند، گفت: در کنار بیان مشکلات، باید در جامعه امیدآفرینی شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در مراسم غبارروبی مزار شهدا و گرامیداشت روز خبرنگار در همدان با اشاره به تأکید بیانیه گام دوم انقلاب نسبت به مقوله عدالت‌خواهی، اظهار کرد: در حوزه تحقق عدالت در عرصه اجتماعی با ضعف‌هایی مواجه هستیم که اصحاب رسانه باید عدالت‌خواهی در جامعه را تبدیل به یک مطالبه جدی کنند.

وی با بیان اینکه امروز روحیه عدالت‌خواهی خوبی در بین مردم ایجاد شده که تقویت آن منجر به اصلاح اجتماعی می‌شود، گفت: تلاش خبرنگاران در عرصه عدالت‌خواهی می‌تواند ضمن تسریع در این امر، زمینه مبارزه با مفاسد اجتماعی، بی‌عدالتی‌ها و تبعیض‌ها را مهیا کند.

امام‌جمعه همدان با اشاره به اینکه وقتی عدالت برای آحاد جامعه به یک مطالبه عمومی مهم تبدیل شود به‎‌صورت طبیعی جامعه به سمت عدالت حرکت می‌کند، تأکید کرد: رسانه‌ها در ایجاد روحیه عدالت‌خواهی بسیار تأثیرگذار هستند.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: یکی از اساسی‌ترین کارهای خبرنگاران شناسایی درست معروف است تا بتواند مبلغ معروف بوده و جلوی بروز منکر را بگیرند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی عدم شناخت درست معروف و منکر را زمینه‌ای برای نرسیدن درست به هدف دانست و گفت: اگر اصحاب رسانه در این حوزه ورود خوبی داشته باشند، تحلیل‌های آن‌ها نیز مستدل‌تر است و می‌تواند در دستیابی به نتیجه مثمر ثمر باشد.

وی با تأکید بر اینکه اصحاب رسانه را بهترین منتقدان در کنار ستاد امر به معروف و نهی از منکر می‌دانم، اظهار کرد: رسانه‌ها در کمترین حد فاصل مردم و مسئولان هستند و راحت می‌توانند مسائل روز را نقد کنند، اما نقدها باید منصفانه باشد.

امام‌جمعه همدان با بیان اینکه ستاد امر به معروف در حوزه‌های اجتماعی، مبارزه با فساد و عدالت‌خواهی ورود خوبی داشته است، گفت: از رسانه‌ها می‌خواهم در کنار توجه به مشکلات و پیگیری به‌منظور رفع و رجوع آن‌ها، در حوزه امیدآفرینی در جامعه نیز قلم‌فرسایی کنند.

وی با اشاره به اینکه کشور در کنار مشکلات و کاستی‌ها با توفیقات بزرگی نیز همراه است که باید برای مردم بازگو شود، اظهار کرد: رسانه‌ها و خبرنگاران مجموعه‌ اثرگذاری هستند که می‌توانند امید، اعتماد به نفس و اعتماد به جامعه را در زندگی ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شعبانی‌موثقی با تأکید بر اینکه باید اعتماد به نفس را در جامعه تقویت کنیم، اذعان کرد: خیلی از رفتارهای اجتماعی مربوط به ضعف اعتماد به نفس است که رسانه‌ها می‌توانند با امیدآفرینی و تقویت گفتمان «ما می‌توانیم» اعتماد به نفس را در جامعه القا کنند.

وی گفت: جامعه اگر می‌خواهد به تحول و تکامل برسد، نیاز به اعتماد به نفس دارد؛ به‌طوری که در کنار تذکر به مسئولان و بیان مشکلات، باید نکات اعتمادآفرین را به جامعه بیان کرد و این مهم رسالت خبرنگاران است.

این مقام مسئول با اشاره به آنکه رسانه‌ها باید در مقابل خط تحریف بایستند و با قلم‌های آزاده خود روشنگری کنند، تشریح کرد: دشمن از هر ترفندی برای سلب اعتماد به نفس در جامعه ایرانی بهره می‌برد که برخی طنزها در فضای مجازی نیز با همین هدف مطرح می‌شود.

در این مراسم مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز با اشاره به رسالت بی‌بدیل خبرنگاران در جامعه، به بیان برخی از برنامه‌های هفته خبرنگار در شرایط کرونایی پرداختند.

در این برنامه از زوج‌های جوان خبرنگار تقدیر به‌عمل آمد و در پایان نیز اصحاب رسانه با حضور بر مزار شهدای گمنام پارک مردم، به مقام شامخ این عزیزان ادای احترام کردند.

شناسه خبر 44307