شناسه خبر:45704
1400/6/20 11:43:20

سپهرغرب، گروه شهر: شورای شهر مریدا آرژانتین از یک زمین بازی روانی- حرکتی رونمایی کرد که بر نقش اسباب بازی و تفریح در رشد کودکان تأکید دلالت دارد.

گاهی بازی و تحرک تنها به عنوان یک سرگرمی برای کودکان در نظر گرفته می‌شود حال آن که بازی کردن نقش بسیار مهمی در رشد شخصیت کودک از جنبه‌های مختلف حسی، حرکتی، هوشی، عاطفی و روانی کودک دارد.

وب‌سایت شهرداری مریدا اعلام کرد که دومین زمین بازی روانی- حرکتی در این شهر تکمیل شده است. مفهوم "روان-حرکتی" به نحوه یادگیری بدن از طریق حرکت اشاره دارد.

پارک جدید شهر دربردارنده نقاشی‌هایی است که تخیل کودکان را برای حرکت و بازی تحریک می‌کند. نکته روانشناسی پشت این طرح از این نظریه نشأت می‌گیرد که یادگیری و رشد شخصیتی نوجوانان در صورت نداشتن فعالیت بدنی نمی‌تواند به طور مطلوب اتفاق بیفتد.

یادگیری، باهوش‌تر یا بالغ‌تر شدن موضوعی نیست که فقط شامل جمع‌آوری و مطالعه کتاب و کار با لپ تاپ باشد. بسیاری از اکتسابات شناختی که در زندگی خود به دست می‌آوریم از راه‌های غیر کلامی اتفاق می‌افتد و با توانایی ما در چهار دست و پا راه رفتن و حرکت شروع می‌شود.

شورای شهر مریدا یک جنبش آموزشی را به راه انداخته است که بر ارتقا بازی تأکید دارد. روش طراحی بازی‌ها به گونه‌ای است که تبعیض جنسیتی یا خشونت در آن جایی ندارد و فضایی برای افزایش تخیل، خلاقیت، همکاری، احترام و تحمل کودکان ایجاد می‌کند.

نماینده شهروندان در شورای شهر، آنا آراگونس، در این رابطه گفته است: "اسباب بازی نه تنها در آموزش دوران کودکی مهم است، بلکه ذات بازی کردن و چگونگی استفاده از وسایل نیز اهمیت دارد. به همین دلیل، شورای شهر طیف وسیعی از بازی‌های روانی - حرکتی را که برای کودکان با سلایق مختلف طراحی کرده است. بازی با آن‌ها به منظور توسعه مهارت‌های حرکتی، خلاقیت بدنی و ذهنی در نظر گرفته شده است.

شناسه خبر 45704