شناسه خبر:46112
1400/6/29 09:16:03

سپهرغرب، گروه خبر: مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی از تدریس رایگان بیش از 190 دانشجومعلم به دانش‌آموزان محروم از تحصیل خبر داد.

رضا عزیزی اظهار کرد: با همت دانشجویان جهادگر بسیج دانشجویی این دانشگاه تعداد بیش از 190 دانشجومعلم مشغول تدریس رایگان برای دانش‌آموزان محروم از تحصیل شدند.

وی با اشاره به دعوت آموزش‌وپرورش از جهادگران برای آموزش به‌صورت حق‌التدریسی، افزود: اداره آموزش‌وپرورش دعوت دانشجومعلمان برای تدریس به‌صورت حق‌التدریس را به جهت تأمین کمبود معلم در دستور کار خود قرار داده است که ما معتقدیم منجر به ایجاد توقع مالی برای جهادگران و کاهش تمایل به ادامه همکاری به‌صورت جهادی خواهد شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی بیان کرد: همچنین این دعوت (خصوصاً از دانشجومعلمان رشته آموزش ابتدایی) دارای سه اشکال اساسی است، از آنجایی که اطلاعیه اداره آموزش‌وپرورش مبنی بر شرکت دانشجومعلمان به‌عنوان نیروی حق‌التدریس در کلاس‌های درس در مقطع ابتدایی ایجاد توقع مالی می‌کند، امکان کاهش میل به حضور در کلاس‌های جهادی در بین جهادگران ایجاد می‌شود و عملاً ظرفیت این کلاس‌ها از دست خواهد رفت.

عزیزی ادامه داد: با برآوردهای صورت‌گرفته امکان سازمان‌دهی و تأمین مالی بیش از 190 نفر دانشجومعلم به‌صورت حق‌التدریس برای اداره آموزش‌وپرورش استان مرکزی چالش‌برانگیز خواهد بود و خلاف روند مدیریت بهینه است.

وی اضافه کرد: همچنین درصورت حضوری شدن کلاس‌ها تداخل کلاس‌های حضوری به‌صورت حق‌التدریس و کلاس‌های دانشگاه فرهنگیان مانع از حضور مستمر (12 یا 16 ساعت در هفته) جهادگران یا دانشجویان حق‌التدریس در سر کلاس‌ها خواهد شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی گفت: بنابراین احساس می‌کنیم دعوت از دانشجومعلمان رشته ابتدایی برای شرکت در کلاس‌های درس به‌صورت حق‌التدریس صلاح نیست.

عزیزی یادآور شد: تدریس‌های جهادی دانشجومعلمان به‌صورت رایگان و هفته‌ای چهار ساعت متناسب با برنامه درسی دانشجو و دانش‌آموزان محروم از تحصیل مجازی، به‌صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی افزود: آموزش‌وپرورش جبران کمبود معلم خود را بهتر است از طرق دیگری پیگیری کند و با این دعوت به حضور در کلاس‌ها به‌صورت حق‌التدریس به کار جهادی تربیتی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان و دانش‌آموزان محروم بیش‌ازپیش ضربه وارد نکند.

شناسه خبر 46112