شناسه خبر:46206
1400/6/31 08:56:55

سپهرغرب، گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان از رفع موانع چهار واحد تولیدی استان خبر داد و گفت: این واحدها در مسیر فعالیت خود با موانعی مواجه بودند که در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و گره از مشکلاتشان باز شد.

ظاهر پورمجاهد روز سه‌شنبه در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: «صنایع هگمتان آذرخش»، «واحد فرهاد چلبی»، «پایابسپار آریا» و «شرکت شوکت» واحدهای تولیدی هستند که در زمینه محیط‌زیست و ارائه تسهیلات بانکی دچار مشکل شده‌اند.

وی اضافه کرد: با مساعدت اعضای ستاد تسهیل و بانک‌های عامل راهکارهای لازم برای گره‌گشایی از واحدهای یادشده ارائه شد تا بتوانند بدون دغدغه به فعالیت خود ادامه دهند.

معاون استاندار همدان افزود: با توجه به شعار و سیاست محوری امسال در راستای حمایت از تولید و رفع موانع پیش روی واحدهای تولیدی، این مهم در دستور کار مدیران اجرایی استان همدان قرار دارد و جلسات ستاد تسهیل نیز با همین رویکرد به‌صورت هفتگی و با هدف رفع مشکلات و گره‌گشایی از کار واحدهای تولیدی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، کشاورزی و صنعتی به طور مستمر و منظم برگزار می‌شود.

پورمجاهد با تأکید بر ضرورت همکاری و تعامل بیشتر بانک‌های استان با ستاد در راستای حمایت از واحدهای تولیدی، گفت: حمایت و پشتیبانی از صنایع موجود برای رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار، زمینه مناسب برای حضور فعال و مؤثر بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در عرصه اقتصادی و حوزه تولید استان را فراهم می‌کند.

وی تصریح کرد: تیم مدیریتی اقتصادی در استان همدان با محوریت استاندار به‌صورت جدی و عملی حامی تولیدکنندگان هستند که علاوه‌بر جلسات ستاد تسهیل در هیئت خبرگان بانکی، در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی نیز مسائل و مشکلات این قشر مطرح و به‌صورت دقیق بررسی می‌شود.

به گفته پورمجاهد واحدهای تولیدی در مرحله نخست باید در سامانه ستاد تسهیل به نشانی tashil.stsm.ir تقاضای خود را ثبت کنند و سپس درخواست آن‌ها در اختیار دستگاه مربوطه قرار می‌گیرد تا درصورت رفع نشدن مشکل، موضوع در ستاد تسهیل استان مطرح و برای رفع آن تصمیم گیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان افزود: علاوه‌بر این، مرکز شبانه‌روزی رسیدگی به مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز از سال گذشته برای پاسخگویی به مسائل و مشکلات این حوزه، راه‌اندازی و فعال شده است.

استان همدان دارای حدود دو هزار واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی فعال است و از ابتدای امسال 34 جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری همدان تشکیل شده که حاصل آن 130 مصوبه برای گره‌گشایی از صنایع و کارخانه‌ها است.

شناسه خبر 46206