شناسه خبر:46379
1400/7/4 09:39:29

سپهرغرب، گروه خبر: معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان گفت: 19 پادکست از همدان به مرحله دوم جشنواره قصه‌گویی راه یافتند.

معصومه ابراهیمی‌هژیر اظهار کرد: بیست‌وسومین جشنواره بین‌‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مثل سال‌های قبل برگزار شد که یکی از بخش‌ها برای نخستین‌بار، پادکست است.

وی ادامه داد: در بخش پادکست از استان همدان هم شرکت‌کننده‌هایی داشتیم که از بین این شرکت‌کننده‌ها بعد از داوری مرحله نخست، 19 نفر به مرحله رقابت منطقه‌ای راه یافتند‌.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان عنوان کرد: در مرحله‌ نخست داوری بخش پادکست بیست‌‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، از بین یک‌هزار و 700 اثر که به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود، 970 اثر به مرحله دوم ارزیابی راه یافت.

وی با بیان آنکه در این میان 19 اثر از مربیان و اعضای کانون استان همدان موفق به راهیابی به مرحله دوم این جشنواره شدند، گفت: این آثار در مرحله‌ دوم از سوی یک گروه سه‌نفره از داوران مجرب پایش شده و برترین‌ها معرفی می‌شوند.

ابراهیمی‌هژیر ادامه داد: پادکست یک مسابقه جدید در جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی است تا از طریق آن علاوه‌بر انتقال فرهنگ و مفاهیم والای انسانی به‌وسیله هنر قصه‌گویی در بستر رسانه‌های نوین، فضای جدیدی برای جذب بیشتر مخاطب به این هنر فراهم شود.

وی اضافه کرد: پادکست یک فایل صوتی مشابه برنامه‌های رادیویی ترکیبی از (موسیقی، افکت، آرم و کالم) است که قابلیت انتشار در وب‌سایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی را دارد و در آن یک یا چند راوی، ماجرا، قصه و یا برگی از تاریخ را روایت می‌کنند.

شناسه خبر 46379