شناسه خبر:46612
1400/7/11 09:46:08

سپهرغرب، گروه خبر: مسئول سازمان اردویی و راهیان‌نور سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: یادمان‌های مناطق جنگی ایلام آمادگی پذیرش زائران و کاروان‌های راهیان نور در داخل و خارج از استان را دارد.

سرهنگ عارف یاسمی روز شنبه اظهار کرد: در صورت از سرگیری اردوهای راهیان نور، یادمان‌ها و اردوگاه‌های استان مشکلی برای پذیرش بازدیدکنندگان وجود ندارد و تمهیدات لازم بهداشتی در این زمینه لحاظ شده است.

وی با بیان اینکه اردوگاه‌های راهیان نور استان ایلام ظرفیت یک هزار نفر در شبانه روز را دارد، افزود: اتوبوس‌های حامل کاروان‌های راهیان نور و همچنین اردوگاه‌ها نصف ظرفیت را باید پذیرش کنند تا فاصله اجتماعی بین زائران رعایت شود.

مسئول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام ادامه داد: البته کاروان راهیان نور استان ایلام به طور معمول نیازی به اسکان و شب‌مانی در اردوگاه‌ها را ندارند و بعد از اردوی یک روزه راهی شهرستان‌های محل سکونت خود می‌شوند اما کاروان‌های خارج استان نصف ظرفیت اردوگاه‌ها پذیرش می‌شوند و در صورت تعداد زیاد کاروان ها، می‌توان از ظرفیت خوابگاه‌های ادارات و دانشجویی استفاده کرد.

یاسمی یادآور شد: حضور کاروان‌های راهیان نور در مناطق آبی و زرد با حفظ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بلامانع است و همچنین در صورتی که خوابگاه خارج از محدوده شهرهای نارنجی و قرمز باشد و اتوبوس حامل زائران از این شهرها عبور نکند، حضور کاروان‌های راهیان نور در این مناطق نیز منعی ندارد.

وی اضافه کرد: باتوجه به آغاز سال تحصیلی جدید، از سرگیری کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی به صورت فیزیکی و همچین استفاده از بستر شاد در دستور کار قرار دارد که البته باید برنامه‌های مجازی راهیان نور باید برای تولید محتوای جدید به روزرسانی شوند و آموزش و پرورش نیز زمان مشخصی را در برنامه شاد برای راهیان نور دانش‌آموزی بگنجاند.

یاسمی گفت: برای شروع به فعالیت کاروان‌های راهیان نور منتظر دریافت ابلاغیه قرارگراه راهیان نور کشور و ستاد ملی کرونا هستیم تا اعزام کاروان‌های زائران یادمان‌ها بعد از وقفه طولانی به علت شیوع ویروس کرونا، دوباره از سر گرفته شود.

 

شناسه خبر 46612