شناسه خبر:46708
1400/7/17 09:22:21

سپهرغرب، گروه خبر: فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه امنیت مرزهای این استان را بسیار مطلوب توصیف کرد و گفت: مرزبان چشم بینا، گوش شنوا و بازوان توانمند نظام است.

سردار کیاست سپهری روز گذشته در جمع اصحاب رسانه در بررسی فعالیت‌های مرزبانی استان اظهار کرد: نخستین و مهم‌ترین فعالیت مرزبانی حراست و پاسداری از حریم امن جمهوری اسلامی ایران است که در این راستا مرزبان چشم بینا، گوش شنوا و بازوان توانمند نظام است که در طول شبانه‌روز با روحیه بالا این کار را انجام می‌دهد.

وی خدمت در مرزبانی را یک توفیق الهی دانست و گفت: کرمانشاه با 371 کیلومتر مرز مشترک با عراق، دارای مرز طولانی است که با استقرار نیروهای مرزبانی، سپاه و ارتش و ارتباط خوب بین نیروهای مسلح و مرزبانی، شاهد امنیت بسیار خوب و مطلوب در مرزها هستیم.

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه با بیان اینکه 48 درصد تبادلات تجاری ایران و عراق از مرزهای کرمانشاه انجام می‌شود، افزود: با وجود چهار شهرستان مرزی و چندین مرز رسمی، روند صادرات به سمت عراق بسیار خوب است و در این زمینه مشکل خاصی نداریم.

وی یکی از دغدغه‌های مرزبانی را در بحث کولبران و قاچاق‌بران عنوان کرد و ابراز کرد: قاچاق کالا هم از طریق مرزهای رسمی و هم در مرزهای غیر رسمی انجام می‌گیرد که حدود 70 تا 80 درصد قاچاق‌برها بومی استان و مرزنشین نیستند و از استان‌های هم‌جوار هستند.

شناسه خبر 46708