شناسه خبر:47394
1400/8/3 09:35:27

سپهرغرب، گروه خبر: معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از لایروبی رودخانه‌های استان برای آمادگی فصل بارش خبر داد و گفت: کرمانشاه کمترین ساخت‌وسازها را در نقاط خطر رودخانه‌ها دارد.

علی مرادی با اشاره به نزدیک شدن بارش‌های پاییزی، از لایروبی رودخانه‌های نقاط مختلف استان برای جلوگیری از وقوع سیلاب و یا مسدود شدن مسیر رودخانه‌ها یاد کرد و افزود: کار لایروبی رودخانه قره‌سو در نزدیکی روانسر، قسمت‌هایی از الوند قصر شیرین، رودخانه کمیش هرسین و غیره انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین بیل مکانیکی‌های آب منطقه‌ای درحال کار هستند و اکنون در بیستون و سمت پُل کهنه در رودخانه دینورآب لایروبی درحال انجام است.

به گفته معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه، در هر نقطه دیگر استان که فرمانداران درخواست بدهند و احساس نیاز کنند، کار لایروبی انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: لایروبی‌ رودخانه‌های استان به‌صورت مستمر و در تمام فصول انجام می‌شود.

مرادی سپس به بررسی ساخت‌وسازهای غیر مجاز در مسیر رودخانه‌های استان هم اشاره و خاطرنشان کرد: کرمانشاه کمترین ساخت‌وساز در نقاط خطر رودخانه‌ها را دارد.

وی تأکید کرد: اکنون اجازه هیچگونه ساخت‌وسازی در مسیر رودخانه‌ها و نقاط پُرخطر داده نمی‌شود و جلوی هرگونه ساخت‌وسازی گرفته خواهد شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان درباره ساخت‌وسازهایی که از گذشته انجام شده نیز یادآور شد: برای این ساخت‌وسازها نیز مجوز قلع بنا گرفته شده و خوشبختانه اکنون در بستر فعال رودخانه‌ها سازه نداریم.

شناسه خبر 47394