شناسه خبر:48030
1400/8/16 10:31:43

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست رزن گفت: افرادی که چندی پیش اقدام به شکار غیر مجاز یک راس گراز وحشی کرده بودند، شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شدند.

«کرمعلی گیلانه» روز شنبه افزود: چندی پیش گزارشی مبنی بر شکار غیر مجاز یک رأس گراز در یکی از روستاهای شهرستان رزن به اداره حفاظت محیط‌زیست این شهرستان رسید که با توجه به گذشت زمان و از بین رفتن آثار جرم، یگان حفاظت محیط‌زیست شناسایی متخلفان را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: طبق بررسی‌های موجود مشخص شد که سه نفر از اهالی روستایی در رزن با راهنمایی یک شکارچی غیر بومی اقدام به شکار گراز کردند که پس از شناسایی متخلفان طی لایحه‌ای شکارچی متخلف به‌عنوان مجرم و راهنمایان وی نیز به‌عنوان معاونت در جرم به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست رزن با بیان اینکه پرونده متخلفان در دست پیگیری است، از اهالی این شهرستان خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست‌محیطی ازجمله شکار گونه‌های جانوری، بلافاصله موضوع را به اداره حفاظت محیط‌زیست یا سامانه 1540 اعلام کنند.

گیلانه اظهار کرد: شهرستان رزن با آب‌وهوای مناسب خود شرایط اکولوژی ویژه‌ای برای گونه‌های جانوری فراهم کرده است که برخی افراد سودجو با شکار غیر مجاز، حیات جانوری را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

شناسه خبر 48030